Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

”Vi er rigtig glade for, at vi nu er blevet en FSC®-certificeret virksomhed"

”Vi er rigtig glade for, at vi nu er blevet en FSC®-certificeret virksomhed"
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Mandag 02. september 2024
Ecco Print har valgt at indtræde i GRAKOMs FSC®-gruppeordning for små virksomheder. Det er direktør Jan Viberg Elleriis sikker på, vil styrke både virksomheden, kunderne og leverandørerne.

”Mange af vores kunder står i de kommende år overfor en stor opgave med CSRD og ESG-rapportering, og den opgave er vi nu ved at omstille os til, så vi bedst muligt kan løse og levere det vores kunder efterspørger de næste mange år frem.”

Sådan siger direktør i Ecco Print Jan Viberg Elleriis, om årsagen til, at han har meldt sin etiketvirksomhed ind i GRAKOMs FSC®-gruppeordning for små virksomheder.

Han fortsætter:

”Vi er rigtig glade for, at vi nu er blevet en FSC-certificeret virksomhed. Vi har længe produceret etiketter på FSC-certificeret papir, så derfor så vi det som en selvfølge, at vi nu også skulle træde ind i værdikæden og bidrage med ansvar som FSC-certificeret virksomhed.”

GRAKOMs FSC-gruppeordning for virksomheder med op til 15 ansatte, gør det nemt for virksomhederne at leve op til kravene, fortæller ESG-rådgiver i GRAKOM, Sacha Erhardtsen, som er en af de konsulenter, der hjælper virksomhederne i ordningen.

”Vi kommer ud til hver virksomhed en gang om året, og vi rådgiver dem, så der er styr på tingene. Vi holder virksomhederne i hånden, så hvis de har nogle udfordringer, hjælper vi dem, så de hurtigt kan komme videre.”

Det sætter man stor pris på hos Eccoprint:

”Vi lever af at skabe værdi og synlighed for vores kunders produkter og brands, så det, at vi nu kan bruge FSC mere aktivt i virksomheden, styrker ikke kun os, men også vores kunder, leverandører og ja faktisk hele værdikæden,” siger Jan Viberg Elleriis.

 

FSC® C109833

Læs også
Miljøministeriet anslår, at en regning på 1,6 mia. kr. ud af i alt 3,1 mia. kr. ender hos forbrugerne, når producentansvaret for emballage træder i kraft 1. oktober. Flere virksomheder advarer om en voldsom ”dobbeltregning”, der kan belaste både forbrugere og erhvervsliv.
Google har fået en bøde på 2,95 mia. euro for at misbruge sin dominerende stilling på onlinereklamemarkedet. EUs konkurrencemyndighed vurderer, at kun et frasalg kan sikre, at Google kan ophøre med den ulovlige adfærd.