Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Ny chef for ESG & bæredygtig udvikling i GRAKOM

Ny chef for ESG & bæredygtig udvikling i GRAKOM Mark Williams, chef for ESG og bæredygtighed i GRAKOM. Foto: Skovdal Nordic
Tirsdag 21. januar 2025
GRAKOMs nye chef for ESG og bæredygtig udvikling kommer med en bred erfaring både in-house og som rådgiver.

Mark Williams er pr. 1. januar 2025 tiltrådt som chef for ESG og bæredygtig udvikling i GRAKOM. Mark kommer med en bred erfaring inden for ESG og bæredygtighed, hvor han både har arbejdet in-house samt som rådgiver.

Senest kommer han fra en stilling i Fjernvarme Fyn, hvor han har haft ansvar for at sikre compliance med ny lovgivning, herunder CSRD og taksonomi, og for udvikling af bæredygtighedsindsatsen.

Mark har derudover tidligere været rådgiver i BSR, der er en global medlemsorganisation og konsulenthus inden for ESG og bæredygtighed. Hos BSR har han arbejdet med en lang række danske og internationale virksomheder inden for både ESG-strategi, rapportering, miljø, leverandørstyring og det sociale område.

Endelig har Mark erfaring med forretnings- og produktledelse fra private virksomheder. Mark har en kandidatgrad i IT, Kommunikation og Organisation samt en kandidatgrad i Udviklingsstudier. Han har desuden netop færdiggjort en Mini-MBA i bæredygtig forretning.

"Jeg glæder mig til at møde og lære medlemmerne at kende og bidrage til at videreføre og videreudvikle det stærke ESG-arbejde i GRAKOM,” siger Mark Williams.

Mark kan kontaktes på mw@grakom.dk og mobil 20 34 20 90.

Læs også
Virksomheder, der ender som sidste led med emballageaffald, kan nu søge økonomisk kompensation via den nye portal, affaldsanmodning.dk.
AI bliver afgørende, fordi teknologien gør det muligt for den grafiske branche at kombinere effektiv produktion, bæredygtighed og individualiserede løsninger. AI hjælper med at forudsige efterspørgslen, minimere spild og tilpasse produktionen til kundernes præcise behov – samtidig med, at virksomheden kan kommunikere sin grønne profil. På den måde bliver AI ikke blot et værktøj, men en nøgle til at imødekomme markedets og forbrugernes krav i en tid, hvor relevant, bæredygtigt og on-demand indhold er afgørende.