Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Johnsen får have på taget

Johnsen får have på taget
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Mandag 26. august 2024
Med ny visuel identitet går Johnsen Print & Digital ud og fortæller om de grønne tiltag, som virksomheden har arbejdet med den seneste tid.

Gennem flere år har GRAKOM-medlemmet Johnsen Print & Digital Media udelukkende anvendt certificeret 100 procent grøn vindmøllestrøm i produktionen. Dét har de nu suppleret med strøm fra egne solceller, placeret på taget. På solrige dage er virksomheden derfor selvforsynende med strøm til faciliteterne i Grenaa.

Taget huser også en blomstrende biodiversitetshave, som giver plads til insekter og bier. Og på parkeringspladsen uden for virksomheden har gæster, kunder og medarbejdere adgang til ladestandere til deres biler.

”Hensynet til miljøet er så integreret en del af Johnsen Print & Digital Media, at vi i årevis har været ISO14001-certificerede. Det betyder, at miljø er implementeret i driften - fra ledelse til produktion,” siger direktør Steen Johnsen og tilføjer:

”Men vi kommer ikke til at hvile på laurbærrene. Det grønne område har brug for, at vi alle kæmper for det. Og vi vil gå så langt som muligt for at være så klimavenlige som muligt.”

Johnsen har i øvrigt også lige skiftet navn og fået en ny visuel identitet. Tidligere hed de Johnsen Graphic Solutions.

Johnsen Logo I Canva
Læs også
Opgaven er at vise, hvordan print kan skabe værdi i en hyperpersonaliseret fremtid. Intergraf Young Talent Award 2026 efterlyser idéer til innovation, data-understøttede løsninger, crossmedia-integration, stærke kundeoplevelser og ansvarlig håndtering af privacy og etik.
Efter godt 40 med bibler åbner GRAKOM-medlemmet 2K/Denmark døren til en international kundebase for ikke-religiøse produkter. Nøglen er et strategisk samarbejde med Westchester Publishing Services.