Zupa bag ny grøn gazelle
I 29 år har Børsens Gazellepris stået som symbol på økonomisk vækst. Nu barsler dagbladet i samarbejde med energi- og rådgivningskoncernen NRGi med en ny Børsen Grøn Gazelle, som ikke alene måler vækst, men også sætter fokus på de virksomheder, der lykkes med at reducere deres CO2-aftryk.
Reklambureauet Zupa, der er medlem af Creative Club, står både bag idéen til den nye gazelle og bag lanceringskampagnen.
”Børsen Grøn Gazelle gives ikke for gode intentioner. Det er en anerkendelse af konkrete, målbare resultater. Håbet er, at prisen kommer til at gøre en reel forskel, og derfor er vi også utroligt stolte af at have været med til at føde idéen”, siger Mogens Kristensen, CEO og partner i ZUPA i en pressemeddelelse.
Han fortsætter:
”Den grønne gazelle er en handlingsorienteret idé, som springer ud af NRGi’s brandplatform ’Energi til handling’, og det er en måde at tale meget direkte til erhvervslivet på i en kontekst, de allerede kender”.
Mogens Kristensen hentyder til NRGI’s nyligt lancerede reklameunivers med Magnus Millang i front - som Zupa også står bag - og som nu udvides med et samarbejde med Børsen. Ambitionen er at gøre Børsen Grøn Gazelle til et eftertragtet symbol på balancen mellem vækst og bæredygtighed – og kravene er for klimaets skyld sat højt, skriver bureauet i pressemeddelelsen.
Børsen Grøn Gazelle uddeles første gang i 2025, og helt konkret skal vinderne i tilgift til økonomisk vækst kunne dokumentere en absolut reduktion af deres CO2-udledning på minimum 5,25 pct. fra 2022 til 2023.
Kampagnen blev indledt med en udgave af Børsen, som havde Børsen Grøn Gazelle på både for- og bagside og som blev omtalt i chefredaktør Bjarne Corydons leder.
Her er en af NRGi's reklamevideoer med Magnus Millang: