Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Xerox har succes med digitalt flagskib

Tirsdag 31. maj 2016
Med salget af hele to iGen5-printere til Scanprint føler Xerox sig overbeviste om, at digitalt tryk vil komme til at fylde en større del af markedet fremover.
Xerox' Peter Dollerup med Eskild Krarup jensen og Jan Thisted fra Scanprint
Xerox' Peter Dollerup med Eskild Krarup Jensen og Jan Thisted fra Scanprint

Digitalprint vil fylde godt på dette års Drupa-messe. Digitale printere udvikler sig konstant, hvilket et af landets største trykkerier, Scanprint, kan skrive under på. I slutningen af 2015 investerede man i Xerox’ flagskib inden for digitalprint, iGen5.

»Vi har nu testet iGen5 de første tre måneder, og den lever fuldt ud op til forventningerne. Vi er klar til fremtiden inden for digitaltryk, og vores konkurrenceevne er i top,« fortæller Eskild Krarup Jensen, direktør hos Scanprint i Horsens.

Scanprint har været så glade for resultatet, at man nu har indkøbt endnu en iGen-printer. De to printere kører det meste af døgnet, og det er muligt at tilbyde kunderne kortere leveringstid og større fleksibilitet end nogensinde, siger Eskild Krarup Jensen.

»Udviklen går jo mod det individuelle. Førhen fik vi ofte meget store ordrer, men nu ser vi, at mange kunder foretrækker at bestille små ordrer ofte. Det kræver en hurtig levering, og der er digitalt tryk rigtig velegnet.«

På dette års Drupa-messe står Xerox klar til at præsentere iGen5-platformen for hele branchen, og for sales manager Peter Dollerup giver det selvtillid at være kommet ind hos et af Skandinaviens største trykkerier.

»Det er vi meget stolte over. Det siger noget om, at iGen5 er en uhyre driftssikker produktionsprinter og har en meget høj kvalitet.

I et marked der er så præget af konkurrence inden for tryk og digitalprint, er det ikke nok, at printerne har en høj kvalitet og kan printe på mange forskellige medier. Produktionsprinterne skal også kunne vise driftssikkerhed, så det, vi kalder oppetid, skal være så optimal som muligt, så kunderne kan få deres opgaver ud til tiden. iGen-serien har vist sit værd over tid, og det værdsætter kunderne meget,« fortæller Peter Dollerup, Sales Manager hos Xerox Danmark.

Eskild Krarup Jensen fra Scanprint bekræfter:

»Stabilitet er altafgørende. Med den type af ordrer der ofte er dag til dag, kan vi ikke lige ringe til kunden og sige ’hov, der er service på maskinen i dag.’ Produktet skal ganske enkelt leveres til tiden.«

Ifølge Scanprint har iGen5 en oppetid på ca 92 pct. og dermed en meget høj produktivitet. Virksomheden regner med at være fremtidssikret de næste 3-5 år med købet af de 2 iGen-printere.

Digitalprint vil vokse

Xerox’ sales manager Peter Dollerup ser frem til årets Drupa-messe:

»Vi håber selvfølgelig, at digitalprint vil vokse yderligere, især med Inkjet-teknologien, hvor Xerox investerer rigtig meget tid og mange penge.

Digitalprint udgør i dag kun 2 procent globalt af den samlede volumen, men potentialet er meget større.«

Peter Dollerup kan ikke afsløre, om der venter eventuelle overraskelser til iGen5 på Xerox’ Drupa-stand:

»Vi har jo givet mulighed for det femte farveværk på iGen5, og jeg kan da ikke udelukke, at man kan se en lille nyhed i den afdeling på Drupa,« siger han.
Læs også
Det blev et ja ved afstemningen om Forligsmandens mæglingsforslag, og dermed er de nye overenskomster gældende. 
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.