Vi skal have ærlige klimaløsninger

Torsdag 09. januar 2020
Klimadebatten vækker stærke følelser, og når holdninger er båret af følelser, og fakta har trange kår, så er der også masser af spilleplads til symbolpolitik, der både giver fine overskrifter og føles rart, men som i virkelighedens verden ikke betyder noget. Desværre har nogle virksomheder også i lidt for høj grad taget den følelsesladede del af klimadebatten til sig, og flyttet sig fra erhvervslivets "normale" position som vogter over rationalitet i samfundsdebatten. Vi skal passe på vores troværdighed. Det har administrerende direktør, Thomas Torp, skrevet om på finans.dk
Læs indlægget her
Læs også
Miljøministeriet anslår, at en regning på 1,6 mia. kr. ud af i alt 3,1 mia. kr. ender hos forbrugerne, når producentansvaret for emballage træder i kraft 1. oktober. Flere virksomheder advarer om en voldsom ”dobbeltregning”, der kan belaste både forbrugere og erhvervsliv.
Google har fået en bøde på 2,95 mia. euro for at misbruge sin dominerende stilling på onlinereklamemarkedet. EUs konkurrencemyndighed vurderer, at kun et frasalg kan sikre, at Google kan ophøre med den ulovlige adfærd.