Væsentlige nuancer mangler i DR-historie om reklameklager
Onsdag 13. januar 2016
En historie publiceret mandag af DR Syd, med rubrikken Stor stigning i antallet af klager over reklamer, mangler væsentlige nuancer. Historien blev efterfølgende gengivet af en række andre medier.
I DR Syds artikel fremhæves det, at antallet af klager over reklamer er tredoblet fra 2010 til 2015. Det kan efterlade læseren med indtrykket, at danskerne er utilfredse med reklamer. Historien, som via Ritzau nåede en række andre store medier, har dog udeladt væsentlige nuanceringer.
Læs den nærmere analyse her
I DR Syds artikel fremhæves det, at antallet af klager over reklamer er tredoblet fra 2010 til 2015. Det kan efterlade læseren med indtrykket, at danskerne er utilfredse med reklamer. Historien, som via Ritzau nåede en række andre store medier, har dog udeladt væsentlige nuanceringer.
Læs den nærmere analyse her
Læs også
Vinderne af Intergrafs Young Talent Award 2025 peger på innovation, digital synlighed og bæredygtighed som nøgleelementer, hvis den grafiske branche vil gøre sig interessant for unge.
Et borgerforslag om at fjerne momsen på fysiske bøger er netop nu i gang med at samle underskrifter. Samtidig har Venstre meldt ud, at partiet støtter anbefalingen fra Kulturministeriets arbejdsgruppe om at afskaffe bogmomsen. GRAKOM opfordrer sine medlemmer til at bakke op om borgerforslaget.