Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Væsentlige nuancer mangler i DR-historie om reklameklager

Onsdag 13. januar 2016
En historie publiceret mandag af DR Syd, med rubrikken Stor stigning i antallet af klager over reklamer, mangler væsentlige nuancer. Historien blev efterfølgende gengivet af en række andre medier.

I DR Syds artikel fremhæves det, at antallet af klager over reklamer er tredoblet fra 2010 til 2015. Det kan efterlade læseren med indtrykket, at danskerne er utilfredse med reklamer. Historien, som via Ritzau nåede en række andre store medier, har dog udeladt væsentlige nuanceringer.

Læs den nærmere analyse her
Læs også
GRAKOMs adm. direktør, Carina Christensen skal være rektor for Designskolen Kolding
Gyldendal har lanceret Gyldendals Læsedyst – en landsdækkende konkurrence for 7.-10. klasser, der skal styrke læselysten hos børn og unge. Initiativet åbner op for nye muligheder i branchen.