Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Undersøgelse: Det trykte medie virker

Tirsdag 09. juni 2015
Kundemagasiner bliver i gennemsnit taget i hænderne 2,7 gange, og de bliver gemt i mere end to uger.
Sådan lyder et af de opløftende resultater i en stor metaanalyse foretaget af analysebureauet BrandScience for Print Power.
BrandSciences rapport har medtaget alle faktorer, som påvirker mærkevarernes kernetal (som eksempelvis markedstrends, nye produkter og emballageændringer, annoncer, kampagner, konkurrencer o.l.) og leveret en komplet sammenfatning af markedsføringslandskabet, som det ser ud i dag.
Her ser man blandt andet, at en undersøgelse af ROI på magasinannoncering i Storbrittannien ligger på 1,89 for finansannoncører og op til hele 11,31 for teleannoncører.
Samtidig viser en undersøgelse, at 48 pct. af forbrugerne beretter, at de lægger mærke til annoncer i lokalaviserne og at 48 pct. af alle voksne har beholdt en direct mail i længere tid.
Læs mere om metaanalysen og dens resultater, der er publiceret i den norske udgave af Print Power Magasinet, her
Læs også
Vinderne af Intergrafs Young Talent Award 2025 peger på innovation, digital synlighed og bæredygtighed som nøgleelementer, hvis den grafiske branche vil gøre sig interessant for unge.
Et borgerforslag om at fjerne momsen på fysiske bøger er netop nu i gang med at samle underskrifter. Samtidig har Venstre meldt ud, at partiet støtter anbefalingen fra Kulturministeriets arbejdsgruppe om at afskaffe bogmomsen. GRAKOM opfordrer sine medlemmer til at bakke op om borgerforslaget.