Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Undersøgelse: Det trykte medie virker

Tirsdag 09. juni 2015
Kundemagasiner bliver i gennemsnit taget i hænderne 2,7 gange, og de bliver gemt i mere end to uger.
Sådan lyder et af de opløftende resultater i en stor metaanalyse foretaget af analysebureauet BrandScience for Print Power.
BrandSciences rapport har medtaget alle faktorer, som påvirker mærkevarernes kernetal (som eksempelvis markedstrends, nye produkter og emballageændringer, annoncer, kampagner, konkurrencer o.l.) og leveret en komplet sammenfatning af markedsføringslandskabet, som det ser ud i dag.
Her ser man blandt andet, at en undersøgelse af ROI på magasinannoncering i Storbrittannien ligger på 1,89 for finansannoncører og op til hele 11,31 for teleannoncører.
Samtidig viser en undersøgelse, at 48 pct. af forbrugerne beretter, at de lægger mærke til annoncer i lokalaviserne og at 48 pct. af alle voksne har beholdt en direct mail i længere tid.
Læs mere om metaanalysen og dens resultater, der er publiceret i den norske udgave af Print Power Magasinet, her
Læs også
Det blev et ja ved afstemningen om Forligsmandens mæglingsforslag, og dermed er de nye overenskomster gældende. 
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.