To bøger om visuel identitet
Den 1. februar udkommer bogen 'Visuel kommunikation i et følelsesperspektiv' med undertitlen: 61 visuelle greb og deres effekt.
Bogen henvender sig til visuelle kommunikatører og giver en forståelse for, hvordan form bliver til følelse hos modtageren af et visuelt understøttet budskab.
Anne Mette Hartelius har skrevet bogen, som er den anden i en serie. Den første, som udkom for et par måneder siden, hedder 'Visuel Identitet - Designprocessen' og er en coffee table book, om hvordan man designer visuel identitet. Den er allerede blevet pensum på Danmarks Medie og Journalisthøjskole.
Sidsnævnte: Bogen 'Visuel Identitet – Designprocessen' består af cases fra en lang række designbureauer, bl.a. AM Copenhagen, Designit, E-types og Kontrapunkt, mens 'Visuel kommunikation i et følelsesperspektiv' introducerer to nye analyseredskaber over visuelle greb, som kan bruges til at kortlægge et verbalt budskabs følelsesprofil.
Begge bøger er trykt på Forlaget Ajour