Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Tag et opgør med den unfair konkurrence

Kasper Jessing
Kommunikationschef Kasper Jessing
Torsdag 18. januar 2018
En række ting skal ændres, hvis der skal være fair konkurrence i den danske mediebranche. Lad det blive en del af det nye medieforlig, skriver Thomas Torp, administrerende direktør i Brancheforeningen Grakom, i en klumme på Altinget.dk

"Det danske mediemarked er præget af konkurrenceforvridning, som Folketinget med det nærtforestående medieforlig bør adressere.

Hvis vi fremover skal have konkurrencedygtige danske medier, er der behov for at rette op på skævvridningen gennem et nyt mere politisk styret moms- og støtteregime.I 2018 skal Folketingets partier nå til enighed om et nyt medieforlig, og med et hastigt forandrende mediebillede står kulturminister Mette Bock over for en stor udfordring, hvis danske medier skal fremtidssikres i konkurrencen med globale aktører."

Læs også
Virksomheder kan forberede sig på nye krav til løngennemsigtighed, selvom den danske lovgivning endnu ikke er på plads. EU-direktivet skal være implementeret i juni 2026.
Lovgivning, forbrugeradfærd og designtrends var på dagsordenen, da Emballagedagen 2025 samlede rekordmange aktører fra hele emballageværdikæden. Dagen bød på konkrete eksempler, ny viden og opfordringer til at bruge data og emballage mere strategisk.