Sustainability, Green Marketing & Media in the Creative Industry
Tirsdag 09. juni 2015
Grafisk Arbejdsgiverforening deltager i et nyt EU-projekt om CSR inden for den grafisk branche.
Der vil blive udviklet målrettede uddannelses- og undervisningsmaterialer om temaet CSR og grøn markedsføring. Materialet vil blive skræddersyet til behovene hos såvel studerende, som medarbejdere inden for den kreative industri – herunder den grafiske branche.
Formål
Projektets vigtigste mål er at skabe viden og opmærksomhed om CSR i den grafiske branche. Der skal skabes forretningsmæssig forståelse for, hvorfor det er vigtigt, at alle aktører i den grafiske værdikæde skal arbejde strategisk med CSR.Der vil blive udviklet målrettede uddannelses- og undervisningsmaterialer om temaet CSR og grøn markedsføring. Materialet vil blive skræddersyet til behovene hos såvel studerende, som medarbejdere inden for den kreative industri – herunder den grafiske branche.
Mål
Udbrede viden om CSR og grøn markedsføring |
Tilpasse materialet i forhold til lokale behov og udvikle uddannelsesmateriale til grøn markedsføring |
Teste materialet samt udføre workshops og grøn markedsføringskurser (på erhvervsskoler og små/mellemstore virksomheder) |
Udvikle et digitalt CSR-spil |
Oversætte materialet til de forskellige nationale sprog |
Deltagerlande
Holland, Spanien, Tyrkiet, Frankrig og DanmarkDeltagere fra Danmark
Grafisk Arbejdsgiverforening og CubionVarighed
2013-2015Finansiering
EU's Leonardo da Vincy longlife learning programmeKontaktperson
Michael Brochmann mbn@ga.dk
Læs også
Vinderne af Intergrafs Young Talent Award 2025 peger på innovation, digital synlighed og bæredygtighed som nøgleelementer, hvis den grafiske branche vil gøre sig interessant for unge.
Et borgerforslag om at fjerne momsen på fysiske bøger er netop nu i gang med at samle underskrifter. Samtidig har Venstre meldt ud, at partiet støtter anbefalingen fra Kulturministeriets arbejdsgruppe om at afskaffe bogmomsen. GRAKOM opfordrer sine medlemmer til at bakke op om borgerforslaget.