Indtast din mail og få en mail med et link til nulstilling af adgangskode
Søg
Log Ind
Sustainability, Green Marketing & Media in the Creative Industry
Tirsdag 09. juni 2015
Grafisk Arbejdsgiverforening deltager i et nyt EU-projekt om CSR inden for den grafisk branche.
Formål
Projektets vigtigste mål er at skabe viden og opmærksomhed om CSR i den grafiske branche. Der skal skabes forretningsmæssig forståelse for, hvorfor det er vigtigt, at alle aktører i den grafiske værdikæde skal arbejde strategisk med CSR.
Der vil blive udviklet målrettede uddannelses- og undervisningsmaterialer om temaet CSR og grøn markedsføring. Materialet vil blive skræddersyet til behovene hos såvel studerende, som medarbejdere inden for den kreative industri – herunder den grafiske branche.
Mål
Udbrede viden om CSR og grøn markedsføring
Tilpasse materialet i forhold til lokale behov og udvikle uddannelsesmateriale til grøn markedsføring
Teste materialet samt udføre workshops og grøn markedsføringskurser (på erhvervsskoler og små/mellemstore virksomheder)
Udvikle et digitalt CSR-spil
Oversætte materialet til de forskellige nationale sprog
Deltagerlande
Holland, Spanien, Tyrkiet, Frankrig og Danmark
Deltagere fra Danmark
Grafisk Arbejdsgiverforening og Cubion
Varighed
2013-2015
Finansiering
EU's Leonardo da Vincy longlife learning programme
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.