Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Sustainability, Green Marketing & Media in the Creative Industry

Tirsdag 09. juni 2015
Grafisk Arbejdsgiverforening deltager i et nyt EU-projekt om CSR inden for den grafisk branche.

Formål

Projektets vigtigste mål er at skabe viden og opmærksomhed om CSR i den grafiske branche. Der skal skabes forretningsmæssig forståelse for, hvorfor det er vigtigt, at alle aktører i den grafiske værdikæde skal arbejde strategisk med CSR.
Der vil blive udviklet målrettede uddannelses- og undervisningsmaterialer om temaet CSR og grøn markedsføring. Materialet vil blive skræddersyet til behovene hos såvel studerende, som medarbejdere inden for den kreative industri – herunder den grafiske branche.

Mål

Udbrede viden om CSR og grøn markedsføring
Tilpasse materialet i forhold til lokale behov og udvikle uddannelsesmateriale til grøn markedsføring
Teste materialet samt udføre workshops og grøn markedsføringskurser (på erhvervsskoler og små/mellemstore virksomheder)
Udvikle et digitalt CSR-spil
Oversætte materialet til de forskellige nationale sprog

Deltagerlande

Holland, Spanien, Tyrkiet, Frankrig og Danmark

Deltagere fra Danmark

Grafisk Arbejdsgiverforening og Cubion

Varighed

2013-2015

Finansiering

EU's Leonardo da Vincy longlife learning programme

Kontaktperson

Michael Brochmann mbn@ga.dk
Læs også
Efter massivt politisk pres har regeringen netop besluttet at reducere virksomhedernes gebyrer til producentansvaret for emballage. Efter kritik af uens priser i kommunerne vil man nu også sikre ens beregningsmetoder i kommunerne landet over samt undersøge, hvad Danmark kan lære af tilsvarende ordninger i vores nabolande. 
For at imødekomme kundekrav og løfte sin konkurrenceevne har Trykteam Svendborg taget springet ind i en kompleks certificeringsverden. Med støtte fra GRAKOM har virksomheden i dag både ISO 9001, ISO 14001, Svanemærket og ClimateCalc – og oplever øget markedsværdi, større troværdighed udadtil og bedre struktur i hverdagen.