Sustainability, Green Marketing & Media in the Creative Industry
Tirsdag 09. juni 2015
Grafisk Arbejdsgiverforening deltager i et nyt EU-projekt om CSR inden for den grafisk branche.
Der vil blive udviklet målrettede uddannelses- og undervisningsmaterialer om temaet CSR og grøn markedsføring. Materialet vil blive skræddersyet til behovene hos såvel studerende, som medarbejdere inden for den kreative industri – herunder den grafiske branche.
Formål
Projektets vigtigste mål er at skabe viden og opmærksomhed om CSR i den grafiske branche. Der skal skabes forretningsmæssig forståelse for, hvorfor det er vigtigt, at alle aktører i den grafiske værdikæde skal arbejde strategisk med CSR.Der vil blive udviklet målrettede uddannelses- og undervisningsmaterialer om temaet CSR og grøn markedsføring. Materialet vil blive skræddersyet til behovene hos såvel studerende, som medarbejdere inden for den kreative industri – herunder den grafiske branche.
Mål
| Udbrede viden om CSR og grøn markedsføring |
| Tilpasse materialet i forhold til lokale behov og udvikle uddannelsesmateriale til grøn markedsføring |
| Teste materialet samt udføre workshops og grøn markedsføringskurser (på erhvervsskoler og små/mellemstore virksomheder) |
| Udvikle et digitalt CSR-spil |
| Oversætte materialet til de forskellige nationale sprog |
Deltagerlande
Holland, Spanien, Tyrkiet, Frankrig og DanmarkDeltagere fra Danmark
Grafisk Arbejdsgiverforening og CubionVarighed
2013-2015Finansiering
EU's Leonardo da Vincy longlife learning programmeKontaktperson
Michael Brochmann mbn@ga.dk
Læs også
Virksomheder kan forberede sig på nye krav til løngennemsigtighed, selvom den danske lovgivning endnu ikke er på plads. EU-direktivet skal være implementeret i juni 2026.
Lovgivning, forbrugeradfærd og designtrends var på dagsordenen, da Emballagedagen 2025 samlede rekordmange aktører fra hele emballageværdikæden. Dagen bød på konkrete eksempler, ny viden og opfordringer til at bruge data og emballage mere strategisk.