Stor markedsanalyse af storformat
Tirsdag 09. juni 2015
Den store markedsanalyse af storformatbranchen, FESPA print census, der blev sat i værk FESPA Digital i München i maj, har brug for input fra Danmark, så vi kan få en nordisk opgørelse over branchens tilstand. Derfor opfordres danske storformatproducenter til at deltage i den løbende undersøgelse. Det fortæller Anders Mosumgaard fra GA Sign & Textil.
- For at sikre relevante regionale data, er det vigtigt at så mange virksomheder som muligt besvarer spørgsmålene, siger Anders Mosumgaard.
Opgørelsen har til formål at indsamle den mest omfattende mængde data om storformat på både globalt og lokalt plan. Det kan være branchens omfang og omsætning samt forventninger til fremtidige vækstområder, udviklings- og investeringsmuligheder.
Undersøgelsen består af 30 spørgsmål, der kan besvares online resten af året. Den indsamlede data bliver dernæst analyseret, og den fulde rapport over branchens tilstand vil blive offentliggjort på FESPA-messen i Køln maj næste år.
Spørgeskemaet kan udfyldes på www.fespa.com/fespa-publications.html (Bemærk at du skal vælge den engelske, da der ikke er blevet lavet en særskilt dansk version).
- For at sikre relevante regionale data, er det vigtigt at så mange virksomheder som muligt besvarer spørgsmålene, siger Anders Mosumgaard.
Opgørelsen har til formål at indsamle den mest omfattende mængde data om storformat på både globalt og lokalt plan. Det kan være branchens omfang og omsætning samt forventninger til fremtidige vækstområder, udviklings- og investeringsmuligheder.
Undersøgelsen består af 30 spørgsmål, der kan besvares online resten af året. Den indsamlede data bliver dernæst analyseret, og den fulde rapport over branchens tilstand vil blive offentliggjort på FESPA-messen i Køln maj næste år.
Spørgeskemaet kan udfyldes på www.fespa.com/fespa-publications.html (Bemærk at du skal vælge den engelske, da der ikke er blevet lavet en særskilt dansk version).
Læs også
Virksomheder kan forberede sig på nye krav til løngennemsigtighed, selvom den danske lovgivning endnu ikke er på plads. EU-direktivet skal være implementeret i juni 2026.
Lovgivning, forbrugeradfærd og designtrends var på dagsordenen, da Emballagedagen 2025 samlede rekordmange aktører fra hele emballageværdikæden. Dagen bød på konkrete eksempler, ny viden og opfordringer til at bruge data og emballage mere strategisk.