Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Stor interesse for værktøj, der kan lave klimaberegning inden for emballage, skilte og labels

Stor interesse for værktøj, der kan lave klimaberegning inden for emballage, skilte og labels
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Mandag 09. september 2024
ClimateCalc kan bruges til klimaberegning af alle typer produkter, man kan printe på. Det var der mange, der fik uddybet på webinaret i sidste uge, hvor GRAKOMs ESG-rådgiver Jonas Vinther Pedersen var oplægsholder.

Interessen var enorm, da GRAKOM i sidste uge afholdt et webinar om klimaberegninger på skilte- og emballageområdet. Med 98 tilmeldte fortalte ESG-rådgiver Jonas Vinther Pedersen om værktøjet ClimateCalc, som er et internationalt beregningsværktøj, der kan beregne udledningen fra grafiske virksomheder og deres produkter på baggrund af internationale standarder. En beregning der kan bruges til klimaberegning af produkter og af alle typer materialer, man kan trykke eller printe på.

”Vi ville gerne gøre opmærksom på, at man kan bruge ClimateCalc til at lave klimaberegninger på emballage, skilte og labels. Det blev taget godt imod, og der blev stillet mange gode spørgsmål på webinaret, siger Jonas Vinther Pedersen.

Jonas

ESG-rådgiver Jonas Vinther Pedersen

Et af spørgsmålene lød, om man kan bruge ClimateCalc, hvis man ikke selv har produktion, men har underleverandører.

”Vi kan sagtens hjælpe virksomheder, der ikke har egenproduktion. Vi har bl.a. rådgivet Danske Forlag i klimaberegninger, hvor mange af forlagene får trykt på trykkerier, der også anvender klimaberegningsværktøjet ClimateCalc” siger Jonas Vinther Pedersen.

Du kan nå det endnu

Hvis man er interesseret i at høre om Climate Calc på skilte- og emballageområdet, så vil Jonas Vinther Pedersen holde oplæg om det på Sign, Print & Pack-messen i næste uge. Man kan også se eller gense webinaret her.

Man kan også altid henvende sig til Jonas Vinther Pedersen på tlf. 71 96 11 58 eller jvp@grakom.dk.

”Vi får rigtig mange henvendelser om, hvordan man kan bruge Climate Calc både på skilte- og emballageområdet og på andre områder, og vi står selvfølgelig altid til rådighed.”

Læs også
“Vi vil gerne have mindre medister og mere mojo,” sagde Bilkas marketingdirektør Claus Frederiksen på Creative Clubs bureaulederseminar.
På mere end 20 fysiske events, kan alle i hele oktober prøve, hvordan det er at blive udsat for hackerangreb.