Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Salgsvæksten hos fotografiske virksomheder aftager i styrke

Tirsdag 20. december 2016

Omsætning bevæger sig i sneglefart hos de fotografiske virksomheder i årets første ni måneder. Samlet steg omsætningen med 0,95 pct. i forhold til samme periode 2015. Den lavere vækst end tidligere skyldes et dårligt 3. kvartal.

Salgsvæksten er løjet lidt af hos de fotografiske virksomheder efter et dårligt tredje kvartal, som ligger 8,8 pct. under omsætningsniveauet for samme kvartal sidste år. Samlet steg omsætningen i årets første tre kvartaler dog med 0,95 pct. i forhold til 2015, så omsætningen samlet udgør 961 mio. kr. Til sammenligning var væksten i første halvår på 6,4 pct.

Årets travleste kvartal i form af 4. kvartal mangler dog stadig. Her har omsætningen i gennemsnit ligget på omkring 460 mio. kr. de seneste to år. Omsætningen i 4. kvartal udgør derved omtrent en tredjedel af årets samlede omsætningen. Den samlede vækst for året kan derfor nå at ændre sig en del i forhold til den hidtidige vækst i år. Stigende forbrug, økonomisk vækst og bedre tillidsindikatorer er tre indikatorer, der peger i retning af, at nedgangen i 3. kvartal er et midlertidigt fænomen.



Læs også
Opgaven er at vise, hvordan print kan skabe værdi i en hyperpersonaliseret fremtid. Intergraf Young Talent Award 2026 efterlyser idéer til innovation, data-understøttede løsninger, crossmedia-integration, stærke kundeoplevelser og ansvarlig håndtering af privacy og etik.
Efter godt 40 med bibler åbner GRAKOM-medlemmet 2K/Denmark døren til en international kundebase for ikke-religiøse produkter. Nøglen er et strategisk samarbejde med Westchester Publishing Services.