Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Sådan ser de unge på den grafiske branche

Sådan ser de unge på den grafiske branche Den grafiske branche bliver nødt til at se teknologi som en mulighed i stedet for en fjende.
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Torsdag 02. september 2021
Den grafiske branche bliver nødt til at se teknologi som en mulighed i stedet for en fjende. Det mener vinderen af Intergrafs konkurrence, Young Talent Award. Læs hvad de unge mener der skal til for at forny den grafiske branche. Samt hvordan man tiltrækker unge til den grafiske branche.

Hvad skal der til for, at de unge synes, at den grafiske branche er så spændende, at de gerne vil arbejde i den? Det får man et indblik i ved at kigge på de tre vindere af Intergrafs konkurrence, Young Talent Award.

Opgaven lød på at komme med en case, opgave eller lignende, der bidrager til innovation og kreativitet i den grafiske sektor.

”Branchen bliver nødt til at se teknologi som en mulighed i stedet for en fjende, så man effektivt kan ændre sig,” siger vinderen Rita Estevinha Silva fra Portugal.

Hun mener, at de grafiske arbejdspladser bør modernes og fokusere på medarbejdernes trivsel og lykke i stedet for traditionelle horisontale strukturer.

Man kan som inspiration læse både hendes opgave, der hedder The Future of Printing: A Gen Zer’s View samt opgaverne fra henholdsvis nr. 2 og nr. 3 i konkurrencen, som blev Tom Maskill fra England og Cédric Dumont fra Frankrig.

Her får man  et indblik i, hvordan den fremtidige arbejdskraft tænker, og hvilke ideer, de har til den grafiske branche.

Rita Estevinha kommer i øvrigt og præsenter sin vinderopgave ved The Final Conference of the Print Your Future i Bruxelles onsdag den 3. november 2021.

De tre vinderopgaver kan læses her The future of print – Print your future

Intergraf har desuden udgivet en artikel om, hvordan man tiltrækker unge mennesker til den grafiske branche. Læs den her

Læs også
Det blev et ja ved afstemningen om Forligsmandens mæglingsforslag, og dermed er de nye overenskomster gældende. 
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.