Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Sådan kommer danske bureauer til at arbejde med AI

Sådan kommer danske bureauer til at arbejde med AI
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Mandag 02. september 2024
Henrik Jensen fortæller om den nyeste forskning inden for AI og bureauer. Også ESG og bureauernes økonomi er på programmet, når omkring 50 bureauledere samles til dette års bureaulederseminar.

Der er blevet sagt og skrevet meget om AI, siden ChatGPT blev lanceret tilbage i november 2022. Også i forhold til bureauverden.

På Creative Clubs kommende bureaulederseminar går adm. direktør i Brandse Henrik Jensen et spadestik dybere.

Henrik Jensen fra Brandse & Co.

Baseret på forskning vil han bl.a. komme ind på hvilke ydelser, bureauer kan tilbyde med iterativ kunstig intelligens. Der er fire arketyper, som tyske forskere har fundet frem til: Den AI-genererede service, AI som udviklingsfacilitator, AI som datanalytiker og AI som deep tech research. Henrik Jensen vil komme med sit bud på, hvilke(t) af de fire, han tror danske bureauer kommer til at byde ind med.

Samtidig fortæller han om tre australske forskere, der har fundet frem til tre mulige forretningsmodeller i den nye konkurrencesituation: Relationsmodellen, transaktionsmodellen og produktmodellen. Igen har Henrik Jensen et bud på, hvilken de fleste danske bureauer vil anvende.

Bureaulederseminaret handler langt fra kun om AI. Flere marketingdirektører kommer og fortæller om deres syn på fremtiden, ligesom en bureaudirektør gør. Og fra årets BureauTrends-rapport fortæller Finn Graversen om vindere og tabere.

Se hele programmet her og få fat på en af de sidste pladser.

Læs også
Hvis man ikke var med på det GRAKOMs ESG-rådgiver Jonas Vinther Pedersen fortalte om, hvordan man kan bruge ClimateCalc til klimaberegning af alle produkter, man kan trykke eller printe på, så har man chancen igen i næste uge. Og Jonas Vinther Pedersen står også altid til rådighed med svar på spørgsmål. Fx. om man kan bruge ClimateCalc, hvis man ikke selv producerer.
Mia Jensen, der er CEO hos influencerbureauet WeAreCube, er en blandt flere i influencerbranchen, der ønsker klarere og strammere lovgivning på området.