Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Sådan kommer danske bureauer til at arbejde med AI

Sådan kommer danske bureauer til at arbejde med AI
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Mandag 02. september 2024
Henrik Jensen fortæller om den nyeste forskning inden for AI og bureauer. Også ESG og bureauernes økonomi er på programmet, når omkring 50 bureauledere samles til dette års bureaulederseminar.

Der er blevet sagt og skrevet meget om AI, siden ChatGPT blev lanceret tilbage i november 2022. Også i forhold til bureauverden.

På Creative Clubs kommende bureaulederseminar går adm. direktør i Brandse Henrik Jensen et spadestik dybere.

Henrik Jensen fra Brandse & Co.

Baseret på forskning vil han bl.a. komme ind på hvilke ydelser, bureauer kan tilbyde med iterativ kunstig intelligens. Der er fire arketyper, som tyske forskere har fundet frem til: Den AI-genererede service, AI som udviklingsfacilitator, AI som datanalytiker og AI som deep tech research. Henrik Jensen vil komme med sit bud på, hvilke(t) af de fire, han tror danske bureauer kommer til at byde ind med.

Samtidig fortæller han om tre australske forskere, der har fundet frem til tre mulige forretningsmodeller i den nye konkurrencesituation: Relationsmodellen, transaktionsmodellen og produktmodellen. Igen har Henrik Jensen et bud på, hvilken de fleste danske bureauer vil anvende.

Bureaulederseminaret handler langt fra kun om AI. Flere marketingdirektører kommer og fortæller om deres syn på fremtiden, ligesom en bureaudirektør gør. Og fra årets BureauTrends-rapport fortæller Finn Graversen om vindere og tabere.

Se hele programmet her og få fat på en af de sidste pladser.

Læs også
Det udvidede producentansvar giver anledning til spørgsmål blandt mange virksomheder: Hvem har egentlig ansvaret – og hvad betyder det miljøgraduerede bidrag for netop din emballage? Medlemmer kan finde nyttig information og vejledning i GRAKOMs vidensbank.
Hvis du ønsker at drive en radiokanal, kan du indtil den 13. oktober 2025 søge om programtilladelse.