Sådan kommer danske bureauer til at arbejde med AI

Sådan kommer danske bureauer til at arbejde med AI
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Mandag 02. september 2024
Henrik Jensen fortæller om den nyeste forskning inden for AI og bureauer. Også ESG og bureauernes økonomi er på programmet, når omkring 50 bureauledere samles til dette års bureaulederseminar.

Der er blevet sagt og skrevet meget om AI, siden ChatGPT blev lanceret tilbage i november 2022. Også i forhold til bureauverden.

På Creative Clubs kommende bureaulederseminar går adm. direktør i Brandse Henrik Jensen et spadestik dybere.

Henrik Jensen fra Brandse & Co.

Baseret på forskning vil han bl.a. komme ind på hvilke ydelser, bureauer kan tilbyde med iterativ kunstig intelligens. Der er fire arketyper, som tyske forskere har fundet frem til: Den AI-genererede service, AI som udviklingsfacilitator, AI som datanalytiker og AI som deep tech research. Henrik Jensen vil komme med sit bud på, hvilke(t) af de fire, han tror danske bureauer kommer til at byde ind med.

Samtidig fortæller han om tre australske forskere, der har fundet frem til tre mulige forretningsmodeller i den nye konkurrencesituation: Relationsmodellen, transaktionsmodellen og produktmodellen. Igen har Henrik Jensen et bud på, hvilken de fleste danske bureauer vil anvende.

Bureaulederseminaret handler langt fra kun om AI. Flere marketingdirektører kommer og fortæller om deres syn på fremtiden, ligesom en bureaudirektør gør. Og fra årets BureauTrends-rapport fortæller Finn Graversen om vindere og tabere.

Se hele programmet her og få fat på en af de sidste pladser.

Læs også
Europa-Parlamentet og Ministerrådet har nu vedtaget aftalen, der markant udvider producentansvaret for tekstiler i hele EU. Målet er klart: En betydelig reduktion af tekstilaffald inden 2030. Som GRAKOM allerede varslede i februar, betyder aftalen bindende nationale mål og nye forpligtelser for producenter og brands.
Certificeringen sikrer, at NS Systems tekstilprodukter lever op til strenge miljø- og sociale standarder – en indsats, der ifølge CEO Niels Rask styrker markedspositionen i en tid, hvor dokumentation af miljøansvar bliver stadig vigtigere.