Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Rekordstort publikum på årets MyVendoFair

Rekordstort publikum på årets MyVendoFair Foto: Michael Brochmann
Torsdag 14. marts 2024
"Årets MyVendo messe har vist, at messen for alvor har slået sig fast som den førende messe i Skandinavien inden for promotion og gaveartikler." Sådan lyder noget af rosen til MyVendo Fair, der fik en stigning i besøgstallet på 16 pct. Der var samtidig stor interesse for mini-konferencen om AI, som Dansk Promotion havde arrangeret.

Da MyVendo Fair 2024 sluttede, havde et rekordstort publikum lagt vejen forbi. Hele 1.251 besøgende nåede man op på. Det svarer til en vækst på 16 pct. i forhold til året før.

”Der var en fantastisk stemning, og messen summede af liv især på messens første åbningsdag, og vanen tro var antallet af besøgende på andendagen lidt mindre. Det gav mere ro og tid til at fordybe sig i nyheder og produkter hos udstillerne, og det var en fornøjelse at se det store udvalg af promotion produkter, lige fra den billige nøglering til high-end produkter som fx Hugo Boss, Festina ure, Rituals kosmetik samt meget spændende specialprodukter,” siger Ole Larsen, der sammen med Lisbeth Larsen er arrangører af MyVendo Fair.

Det var ottende gang, at messen fandt sted og i år var 7 pct. af gæsterne fra Norge, Sverige og Finland. I alt havde messen 130 udstillere fra 14 lande.

Der var flere nye tiltag på messen i år, bl.a. showpoint-området med 25 trendzoner, hvor udstillerne kunne fremvise særlige produkter eller nyheder i en ubemandet udstilling. Et andet nyt tiltag var en minikonference efter lukketid om onsdagen. Her kom omkring 100 deltagere for at høre om kunstig intelligens.

Myvendo 2023 Michael Rying

Michael Rying fra Scenes, fortæller om deres nye type bureau, der laver produktpræsentationer med billeder genereret af AI og rigtige produkter.

Arrangøren bag minikonferencen var Dansk Promotion, der er et af GRAKOMs fire branchefællesskaber, og oplægget om kunstig intelligens var fra et medlem af et af GRAKOMs andre branchefællesskaber, Creative Club, nemlig en helt ny bureautype, der laver produktpræsentationer med AI.

”Det var en positiv overraskelse, at så mange kom for at høre om, hvordan bureauet Scenes laver lækre produktpræsentationer til en helt anden pris, end hvis man skyder billederne on-location. Og så er det jo dejligt, at et medlem af Creative Club kan inspirere medlemmer af Dansk Promotion og andre fra promotionbranchen om, hvad der sker inden for kunstig intelligens,” siger branchechef i GRAKOM, Michael Brochmann.

Også formand for Dansk Promotion, Vibeke Frydendahl, var tilfreds med både minikonferencen og med messen generelt:

”Det var en super messe og dejligt med så mange udstillere og kollegaer. Dansk Promotions AI-foredrag fik også ros. Jeg talte med flere af deltagerne efterfølgende, og de var blevet meget inspireret.”

Også i år var Dansk Promotion repræsenteret på MyVendo med en mobil kaffevogn, som sørgede for at udstillerne fik både kaffe og et spørgeskema som indgår i Dansk Promotions årlige temperaturmåling på, hvordan det står til i branchen.

Næste messe er allerede planlagt

Ole og Lisbeth Larsen fortæller, at næste messe finder sted den 5. og 6. marts 2025.

”Vi regner med at se endnu flere besøgende til MyVendo Fair 2025, og det bliver meget lettere at besøge os begge dage næste år, for i august i år åbner Hotel Odense en ny hotelfløj med 195 nye værelser i nordisk design og med moderne møde- og festlokaler. Vi glæder os allerede rigtig meget.”

Og fra Michael Brochmann lyder det:

"Årets My Vendo messe har vist, at messen for alvor har slået sig fast som den førende messe i Skandinavien inden for promotion og gaveartikler. Messen er årets samlingspunkt for Dansk Promotion og de medlemmer i GRAKOM der har berøring med promotionmarkededet. Både udstillerantallet og besøgstallet vidner om, at promotionsbranchen har det godt, og at interessen fra både ind- og udland for det danske marked er til stede.”

 

Myvendo 2024 3 Foto Myvendo
Læs også
Arrangør Ole Larsen forventer, at der især er fokus på holdbarhed og brugsværdi på MyVendo Fair, som finder sted i næste uge. Dansk Promotion afholder et spændende netværksarrangement om AI i forbindelse med messen.
Når bureauerne skal ansætte nye medarbejdere, er praktikanter og netværk de primære rekrutteringskanaler. Et bureau har også succes med LinkedIn, mens et andet har gavn af Instagram. Det er blevet lettere at finde kvalificerede medarbejdere, lyder det også.