Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Reklameomsætning stiger efter to års fald

Onsdag 26. august 2015

Reklameomsætningen var i årets første seks måneder tre pct. højere end samme periode sidste år, og omsætningen endte således på 2,4 milliarder kr. Stigningen kommer efter to år med negativ vækst i omsætningen, og årsagen til stigningen skal findes i en særlig stor aktivitet i andet kvartal, hvilket bl.a. kan tilskrives afholdelsen af Folketingsvalget i samme periode.

Det er især de digitale platforme, som bidrager til væksten, mens printmedierne oplever et fald. Fx steg omsætningen i search-reklamer - som omfatter søgeord, søgemaskinebannere m.v. - med 17 pct. i årets første seks måneder, mens reklameomsætningen i magasiner og ugeblade faldt med 15 pct.

Få tallene her

Læs også
Efter massivt politisk pres har regeringen netop besluttet at reducere virksomhedernes gebyrer til producentansvaret for emballage. Efter kritik af uens priser i kommunerne vil man nu også sikre ens beregningsmetoder i kommunerne landet over samt undersøge, hvad Danmark kan lære af tilsvarende ordninger i vores nabolande. 
For at imødekomme kundekrav og løfte sin konkurrenceevne har Trykteam Svendborg taget springet ind i en kompleks certificeringsverden. Med støtte fra GRAKOM har virksomheden i dag både ISO 9001, ISO 14001, Svanemærket og ClimateCalc – og oplever øget markedsværdi, større troværdighed udadtil og bedre struktur i hverdagen.