Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Reklameomsætning stiger efter to års fald

Onsdag 26. august 2015

Reklameomsætningen var i årets første seks måneder tre pct. højere end samme periode sidste år, og omsætningen endte således på 2,4 milliarder kr. Stigningen kommer efter to år med negativ vækst i omsætningen, og årsagen til stigningen skal findes i en særlig stor aktivitet i andet kvartal, hvilket bl.a. kan tilskrives afholdelsen af Folketingsvalget i samme periode.

Det er især de digitale platforme, som bidrager til væksten, mens printmedierne oplever et fald. Fx steg omsætningen i search-reklamer - som omfatter søgeord, søgemaskinebannere m.v. - med 17 pct. i årets første seks måneder, mens reklameomsætningen i magasiner og ugeblade faldt med 15 pct.

Få tallene her

Læs også
Opgaven er at vise, hvordan print kan skabe værdi i en hyperpersonaliseret fremtid. Intergraf Young Talent Award 2026 efterlyser idéer til innovation, data-understøttede løsninger, crossmedia-integration, stærke kundeoplevelser og ansvarlig håndtering af privacy og etik.
Efter godt 40 med bibler åbner GRAKOM-medlemmet 2K/Denmark døren til en international kundebase for ikke-religiøse produkter. Nøglen er et strategisk samarbejde med Westchester Publishing Services.