Promotionbranchen forventer øget efterspørgsel og højere omsætning
En ny undersøgelse fra GRAKOM viser, at hovedparten af aktørerne inden for promotionartikler forventer en højere omsætning i 2023 i forhold til 2022. Særligt på beklædning forventes efterspørgslen at stige i 2023. Men der er også positive forventninger til efterspørgslen på reklame- og gaveartikler.
”Til trods for, at der længe har været røster om udsigten til en økonomisk afmatning, er forventningerne til promotionbranchens omsætning fortsat positiv, og der forventes også højere efterspørgsel på promotionbranchens typiske varer,” siger Mads Lindegaard, cheføkonom i GRAKOM, der præsenterede undersøgelsen på Dansk Promotions årsmøde onsdag i denne uge.
Kun et sted i undersøgelsen tegner et billede af, at konjunkturerne bliver en anelse svagere.
”De eneste tegn, i vi ser i undersøgelsen på en begyndende økonomisk afmatning er, at undersøgelsens deltagere svarer, at der i 2023 vil være lidt mere fokus på varernes pris i afvejningen mellem pris og kvalitet sammenlignet med sidste år,” siger Mads Lindegaard.
Cybersikkerhed
På årsmødet var der også fokus på cybersikkerhed, hvor Jesper Lundorf, der er sikkerhedschef for FN i Danmark – og tidligere livvagt for kongehuset - gjorde deltagerne meget klogere på hvad der kan gå galt, hvis man ikke sørger for, at alle medarbejdere er opmærksomme på it-vaner og it-forholdsregler. Hovedpointen er kort og godt, at m an skal stoppe op og tænke sig om, hvis noget er for godt til at være sandt, for så er det nok det.