Promotionbranchen forbereder sig på et mere udfordrende 2025


Forventningerne til 2025 er faldet ift. 2024. 47 pct. svarer i Dansk Promotions nyeste undersøgelse, at de forventer en lidt eller meget højere omsætning for hele året. Det samme tal lå sidste år på 59 pct. I den anden ende er forventningerne til en lidt eller meget lavere omsætning næsten fordoblet. Nemlig fra sidste år på 18 pct. og i år på 34 pct.
Reklameartikler er det produkt hos distributørerne og forhandlerne, hvor der forventes den største efterspørgsel i 2025. Efterfulgt af gaveartikler og beklædning.
Når man spørger branchen, hvad kunderne i 2025 lægger mest vægt på, når de tager deres valg, så er det formodentlig ikke overraskende, at mange kunder lægger vægt på prisen, hvor hele 74 pct. mener, at kunderne i høj eller meget høj grad lægger vægt på pris.
Dernæst kommer bæredygtighed efterfulgt af produkternes funktion og design. Men det allermest vigtige for kunderne er compliance, altså fx om produkterne opfylder lovkravene og er certficerede. Compliance-efterspørgslen er dog faldet lidt siden sidste år. Ligesom efterspørslen efter bæredygtighed også er.
Hele undersøgelsen vil blive præsenteret i detaljer ved et møde for Dansk Promotion i efteråret.
Fakta om undersøgelsen
Dansk Promotion-undersøgelsen er udført bl.a. hos Dansk Promotions medlemmer fra marts 2025 til juni 2025. I alt 55 personer har svaret.