Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Positive forventninger inden for reklame og markedsanalyse

Onsdag 29. juni 2016
Erhvervstilliden inden for reklame og markedsanalyse fortsatte i juni de positive takter. Forretningssituationen er omtrent uændret. Mens omsætningen har været stigende. Denne forventes ligeledes at stige i fremtiden. Tallene er indsamlet inden Brexit-afstemningen, som kan lægge et nedadgående pres på erhvervstilliden de kommende måneder pga. den nervøsitet, som afstemningsresultatet har skabt.Erhvervstilliden for reklame og markedsanalyse landede i juni på 19. Derved har erhvervstilliden de seneste tre år fluktueret i intervallet 10-20.

Erhvervstilliden er en sammenvejning af vurderet forretningssituation, vurderet faktiske omsætning og vurderet kommende omsætning. Nettotallet på 19 udtrykker forskellen mellem de procentvise andele af virksomheder - vægtet efter beskæftigelse - der har angivet hhv. positiv og negativ tillid.

Erhvervstillid inden for reklame og markedsanalyse

Forretningssituationen vurderes til at være næsten uændret med et nettotal på 2, mens omsætningen vurderes at have udviklet sig positivt de seneste tre måneder med et nettotal på 19.

Den del af erhvervstilliden, der virkelig trækker op, er forventningerne til den fremtidige omsætning, som lander på 37. For et år siden lød samme indikator på 25.

Grundlæggende er det vigtigt at bemærke, at statistikken er højest volatil, og der skal derfor ikke tolkes for meget på enkelte udsving.

Analysen omfatter virksomheder inden for tilrettelæggelse af reklamekampagner og anbringelse af reklamer i magasiner, aviser, radio og tv eller andre medier samt udformning af opsætningsanordninger og -steder.
Læs også
Det blev et ja ved afstemningen om Forligsmandens mæglingsforslag, og dermed er de nye overenskomster gældende. 
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.