Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Paper Consult har taget nichevejen til succes 

Christian Bendix
Redaktør Christian Bendix
Fredag 08. februar 2019
For seks år siden fik Steen Bach-Larsen øje på et hul i markedet for etiketter og pakketape. I dag bekræfter to Gazelle-priser, at han så rigtigt. Mød Grakoms nye medlem, Paper Consult.

Hvad er I for en virksomhed?
Vi er en nichevirksomhed med fokus på salg af etiketter og pakketape. Det er et meget teknisk område, selvom rigtig mange tror, at det bare er standard hyldevarer. Forskellige materialer stiller forskellige krav til pakketapen, hvis tingene skal blive siddende, og det kræver en stor viden om produkterne. Vi vil gerne være kendt for høj service og faglig specialviden. Vi er også begyndt at sælge termoruller i alverdens specielle mål. Det bliver brugt til alt lige fra boardingkort til parkeringsbilletter. Vi ser jo at selvbetjeningsmaskiner og robotter bliver mere og mere udbredt.

pc.jpg
pc.jpg

Hvordan startede virksomheden?
Jeg startede den for seks år siden, efter at jeg havde været mange år i Antalis og Papyrus. Mit fokus dengang var egentlig at sælge etiketter, men sidenhen lagde vi tape på, fordi det hænger rigtig godt sammen med den her tekniske del. Jeg synes, der var et hul i markedet til det, og det har jo vist sig at være rigtigt. Vi har vundet to Gazelle-priser nu og er på vej mod den tredje, og vi er ”AAA” kreditvurderet . I dag er vi 7 ansatte.

Hvem er jeres kunder?
En tredjedel af vores salg er faktisk gennem forhandlere, fx trykkerier. Derudover har vi selvfølgelig direkte salg til lagre og logistik. Vi leverer til industrien, det offentlige og i stigende grad til detailhandlen.

Hvem producerer de etiketter, I sælger?
Vi har samarbejder med forskellige producenter, så vi har altid den bedste producent til opgaven. Hvis det er et lille oplag, så bruger vi som regel en dansk virksomhed. Men hvis det er et stort oplag, så er det typisk syd for den danske grænse. Vi kan simpelthen ikke være med herhjemme til de priser.

Hvad er jeres fremtidsplaner nu?
Vi skal fortsætte med at gøre det, vi gør nu. Vi har stadig en meget lille del af det danske marked, og det skal selvfølgelig vokse. Der er mange forhandlere, der får øjnene op for, at et samarbejde med os er rigtig givtigt, fordi vi har lave priser og specialviden, så vi har mange eksempler på, at vi giver forhandlerne et rigtig godt mersalg.

Hvorfor er I blevet medlem af Grakom?
Det har vi valgt, fordi vi vurderer, at det Grakom kan tilbyde os ’added value’ gennem den specielle brancheviden, Grakom besidder med sine mange højt specialiserede fagfolk. Der overgår Grakom konkurrenterne i vores øjne. Herudover er der gode muligheder for at netværke og en solid pakke af medlemstilbud.

Læs også
Det blev et ja ved afstemningen om Forligsmandens mæglingsforslag, og dermed er de nye overenskomster gældende. 
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.