Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Opnå støtte til projekter om miljømærker og certificeringer

Opnå støtte til projekter om miljømærker og certificeringer
Torsdag 07. september 2023
Har din virksomhed brug for rådgivning på vejen mod den grønne omstilling, er der nu igen mulighed for at søge om støtte hertil. SMV:Grøn 2.0-puljen er åben for ansøgninger til den 11. oktober 2023.

Nu kan grafiske virksomheder søge tilskud via SMV:Grøn 2.0-puljen til en række forskellige projekter inden for grøn omstilling. Puljen åbner for ansøgninger den 13. september og løber frem til den 11. oktober.

Projekter, der kan søges støtte til, kan fx. omhandle:

  • Miljømærker som Svanemærket, EU Blomsten og GOTS
  • Sporbarhedscertificeringer på råvarer
  • Miljøledelse efter ISO 14001
  • ClimateCalc-certificering
  • Ressourceoptimering og reduktion af spild

Også projekter med fokus på udvikling af cirkulære forretningsmodeller, produktudvikling, take-back-ordninger, samarbejde i leverandørkæden og kortlægning af miljøpåvirkninger kan modtage støtte.

GRAKOM tilbyder rådgivning både i forbindelse med implementeringen og vedligeholdelsen af certificeringer, miljømærker og ledelsessystemer. Erfaringen fra GRAKOMs ESG-afdeling er, at puljer som SMV:Grøn kan være gode til at hjælpe virksomhederne i gang eller videre i deres arbejde med målrettede miljø- og klimaindsatser i virksomheden. 

For at opnå støtte til køb af ekstern rådgivning, skal virksomheden medfinansiere projektet med et kontantbeløb svarende til 50 pct.

Er du interesseret i at høre mere om mulighederne, så kontakt GRAKOMs afdeling for ESG og bæredygtig udvikling.

Læse mere om puljen på Virksomhedsprogrammets hjemmeside.

Læs også
Virksomheder kan forberede sig på nye krav til løngennemsigtighed, selvom den danske lovgivning endnu ikke er på plads. EU-direktivet skal være implementeret i juni 2026.
Lovgivning, forbrugeradfærd og designtrends var på dagsordenen, da Emballagedagen 2025 samlede rekordmange aktører fra hele emballageværdikæden. Dagen bød på konkrete eksempler, ny viden og opfordringer til at bruge data og emballage mere strategisk.