Nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse glæder sig til arbejdet


GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse fik et nyt medlem i går – adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik René Milholt, som netop er trådt ind i promotionbranchen. Efter mange år i klargøring af biblioteksbøger, en mere isoleret del af kommunikationsbranchen, oplever René Milholt, at promotion rummer langt flere muligheder for udvikling og samarbejde, og han glæder sig til samarbejdet i GRAKOMs bestyrelse.
“Jeg er stolt af, at Jydsk Emblem Fabrik som virksomhed fortsat har sæde i GRAKOMs bestyrelse. Jeg vil arbejde for hele kommunikationsindustrien og selvfølgelig give en stemme til promotionbranchen. Det er bl.a. vigtigt, at der er nogen, der har fingeren på pulsen i forhold til de lovgivningsmæssige krav, der hele tiden ændrer sig,” siger han.
Nye muligheder i et marked i bevægelse
Efter næsten 15 år i BibMedia, heraf ni som adm. direktør, var det naturligt at se efter nye forretningsområder, da en stor del af virksomhedens omsætning forsvandt med et tabt offentligt udbud. Det blev startskuddet til investeringen i Jydsk Emblem Fabrik – og dermed også en ny begyndelse i promotionbranchen.
René Milholt træder ind i en virksomhed, der ynder at se, om de kan producere så meget som muligt i eget hus – frem for at outsource til Asien:
“Det, synes jeg, er enormt spændende. På nogle områder kan vi sagtens konkurrere på pris, men vi må også erkende, at der er produkter, hvor det stadig er svært at matche produktionsomkostningerne i Østen. Der har de også nogle kompetencer, som vi ikke når i nærheden af i Europa,” siger han.
Det nye bestyrelsesmedlem fremhæver, at danske virksomheder allerede er stærke på emblemer, medaljer, sportspræmier og træbaserede produkter med indgraveringer – og at det er et fundament, man bør bygge videre på. Samtidig ser han et behov for at differentiere sig yderligere inden for merchandise:
“Vi skal levere hurtigere, arbejde mere digitalt og tilbyde noget, kunderne ikke får andre steder. Det er dér, vi kan skille os ud.”
Digitalisering som konkurrencefordel
Med sig fra BibMedia til Jydsk Emblem Fabrik bringer René Milholt solid ledelseserfaring og en stærk datadrevet tilgang til forretning. Netop arbejdet med digitalisering og effektive processer ser han som en nøgle til at styrke promotionbranchen. Hans ambition er at professionalisere og digitalisere arbejdsgange, så virksomheder kan levere hurtigere og mere præcist til kunderne:
“Vi skal ikke bare sende mails rundt og håbe på det bedste – vi skal arbejde direkte i leverandørsystemer og tænke i hele værdikæder. Det vil gøre en forskel for både leverandører og kunder.”
Klar til at gøre en forskel i bestyrelsen
Som nyt bestyrelsesmedlem ser René Milholt frem til at komme tættere på beslutningsprocesserne og bidrage aktivt til at skabe bedre vilkår for virksomheder i kommunikationsindustrien i Danmark.
“Vi har en fælles interesse i at sikre rimelige og gennemtænkte rammevilkår for hele kommunikationsindustrien. Det er dét, jeg glæder mig til at arbejde for i bestyrelsen,” siger han.
Han håber, at hans indsigt og erfaring kan være med til at styrke sammenholdet i branchen – og ikke mindst skabe en mere effektiv og bæredygtig vej frem for både etablerede og nye aktører.