Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Ny postaftale: Tryghed for PostNord og danskerne

Ny postaftale: Tryghed for PostNord og danskerne
Mattias Schou
Politisk konsulent Mattias Schou
Tirsdag 01. juni 2021
GRAKOM hilser regeringens og aftaleparternes postaftale velkommen og glæder sig over den fortsatte befordringspligt for erhvervspost i hele landet.

Regeringen har sammen med sine støttepartier, Enhedslisten, SF og Radikale Venstre indgået en aftale om at forlænge den nuværende ordning for støtte til PostNord. GRAKOM glæder sig over aftalen, der sikrer at alle danskere fortsat kan modtage erhvervspost.

”Gårsdagens aftale betyder, at alle danskere fortsat kan modtage magasiner og medlemsblade, uanset om de bor i Aarhus eller Aars. Det handler om ikke at øge skellet mellem større og mindre byer. Derfor glæder det mig, at regeringen og aftaleparterne har indgået en aftale med samme befordringspligt som før,” siger administrerende direktør i GRAKOM, Thomas Torp.

Befordringspligten er en nødvendighed for de mange danske trykkerier, der hver dag producerer magasiner, medlemsblade, dagblade og andet erhvervspost. Den danske grafiske branche er afhængig af et stærkt PostNord, der kan nå alle hjørner af landet. Derfor glæder det Thomas Torp, at aftaleparterne er blevet enige om at fortsætte det eksisterende serviceniveau indtil 2023.

”Befordringspligten til hele landet sikrer, at alle danskere kan modtage post. Det betyder også, at danske trykkerier kan være sikre på, at deres magasiner når ud til danskerne, uanset hvor de bor. Derfor er det også vigtigt, at Folketinget orienterer sig mod at sikre en langtidsholdbar løsning for PostNord, når aftalen udløber 31. december 2022,” siger Thomas Torp.

Læs også
Det blev et ja ved afstemningen om Forligsmandens mæglingsforslag, og dermed er de nye overenskomster gældende. 
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.