Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Nova-Print har fået danske ejere

Nova-Print har fået danske ejere
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Fredag 29. januar 2021
Nova-Print i Odense, der oprindelig er norsk-ejet, har fået danske ejere.

De nye ejere af Nova-Print i Odense er to fynske firmaer: H. Emballage ApS ved Jesper Christensen og Tryk Team Svendborg A/S ved Torben Jeppesen. De har købt 80% af Nova-Print. De sidste 20% fortsætter NovaGroup International med at eje. Sælger er Bagel Packaging Group, der overtog det norske Nova-Print i 2005.

Konstruktionen bliver, at man viderefører det gamle Nova-Print i et nyt-oprettet selskab: Nova Print DK A/S. Ny adm. direktør for dette selskab bliver Uffe Jeppesen, der gennem en årrække har været fabrikschef i Nova-Print A/S Danmark.

Samtidig bliver Jesper Christensen bestyrelsesformand for det nye selskab.

”Med valget af disse to profiler sikres stabiliteten og en kontinuitet, så vores kunder ikke vil opleve nogle forandringer ved ejerskiftet,” skriver man i en pressemeddelelse.

Et ønske om nærhed
Det er corona-pandemien, der har tydeliggjort, at det at være ejer langt borte er vanskeligt, skriver Nova-Print i en pressemeddelelse.

Derfor havde man i Nova-Print i Odense et ønske om mere nærhed.

”Med H. Emballage og Tryk Teams indtræden i ejerstrukturen har vi tilført lokal ekspertise samt back up både på tryk og færdiggørelse,” skriver man i pressemeddelelsen.

De nye ejere overtager samtlige aktiviteter fra det gamle firma, herunder produktionsudstyr og hele personalet og vil fortsætte driften fra de hidtidige lokaler.

Investering i ny teknologi
Fremadrettet vil der være fokus på rationaliseringer og udvikling, og det forventes, at der vil blive investeret en del i ny teknologi i de kommende år.

Firmaet fortsætter samarbejdet med NovaGroup International, som er ejet af Bagel Packaging Group.

 

Læs også
GRAKOMs adm. direktør, Carina Christensen skal være rektor for Designskolen Kolding
Gyldendal har lanceret Gyldendals Læsedyst – en landsdækkende konkurrence for 7.-10. klasser, der skal styrke læselysten hos børn og unge. Initiativet åbner op for nye muligheder i branchen.