Når online går offline
Mange ting foregår efterhånden online. Vi arbejder online, vores smartphone og Facebook er konstant indenfor rækkevidde, vi bliver inviteret til fester og møder online, e-bøgerne vinder frem og selv julekortene er begyndt at komme online. Men nu er nogle større, udenlandske virksomheder gået imod strømmen.
Internationale virksomheder som Facebook og taxa-virksomheden Uber har opdaget, at for at få deres budskaber ud må de gå offline.
Uber lancerer personalemagasinDen internationale taxa-virksomhed, Uber, lancerede i starten af 2015 et printet magasin, der henvender sig til virksomhedens ca. 15.000 chauffører i USA. Magasinet hedder Momentum og formålet er at bringe chaufførerne tættere sammen, øge loyaliteten via information om virksomheden samt opfordre chaufførerne til at skabe et bedre samarbejde.
Magasinet kan dog også læses online lige her.
Facebooks personalehåndbogDe fleste større virksomheder har en personalehåndbog, som nye medarbejdere får udleveret ved ansættelse. Ofte ligger personalehåndbogen online på virksomhedens intranet eller også er den printet på almindeligt hvis papir og klipset sammen i ryggen. Men ikke hos Facebook.
Facebooks personalehåndbog er smukt professionelt designet og trykt på lækkert, tykt papir.
Se et sneak peak af håndbogen her.
