Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Når online går offline

Tirsdag 09. februar 2016

Mange ting foregår efterhånden online. Vi arbejder online, vores smartphone og Facebook er konstant indenfor rækkevidde, vi bliver inviteret til fester og møder online, e-bøgerne vinder frem og selv julekortene er begyndt at komme online. Men nu er nogle større, udenlandske virksomheder gået imod strømmen.

Internationale virksomheder som Facebook og taxa-virksomheden Uber har opdaget, at for at få deres budskaber ud må de gå offline.

Uber lancerer personalemagasinDen internationale taxa-virksomhed, Uber, lancerede i starten af 2015 et printet magasin, der henvender sig til virksomhedens ca. 15.000 chauffører i USA. Magasinet hedder Momentum og formålet er at bringe chaufførerne tættere sammen, øge loyaliteten via information om virksomheden samt opfordre chaufførerne til at skabe et bedre samarbejde.

Magasinet kan dog også læses online lige her.

Facebooks personalehåndbogDe fleste større virksomheder har en personalehåndbog, som nye medarbejdere får udleveret ved ansættelse. Ofte ligger personalehåndbogen online på virksomhedens intranet eller også er den printet på almindeligt hvis papir og klipset sammen i ryggen. Men ikke hos Facebook.

Facebooks personalehåndbog er smukt professionelt designet og trykt på lækkert, tykt papir.

Se et sneak peak af håndbogen her

Kilde: Shareena Patel – Online goes offline!

Læs også
Det blev et ja ved afstemningen om Forligsmandens mæglingsforslag, og dermed er de nye overenskomster gældende. 
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.