Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Milepæl for Creative Club: Over 100 bureauer har et bureaumedlemskab

Milepæl for Creative Club: Over 100 bureauer har et bureaumedlemskab
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Tirsdag 16. januar 2024
Foreningen for stærke bureauer. Det slogan startede Creative Club med for fem år siden. Nu er der 101 stærke bureauer, der har et bureaumedlemskab af foreningen, der har til formål at give bureauerne i hele Danmark et stærkt branchefælleskab.

Om et par måneder fylder Creative Club fem år. Det bliver en fødselsdag, hvor brancheforeningen for bureauer sagtens kan se sig selv i øjnene. For på nuværende tidspunkt har Creative Club rundet 100 bureaumedlemmer.

MIchael Brochmann, branchechef for Creative Club. Foto: Bent Nygaard

”Vi er ret stolte af, at vi faktisk er oppe på 101 bureauer nu, som er medlemmer i Creative Club. Vi startede Creative Club for at give bureauerne i hele Danmark et branchefælleskab gennem netværk, sparring og faglig kompetenceudvikling,” siger branchechef Michael Brochmann.

En af de nyeste bureaumedlemmer i brancheforeningen er Nordlid, hvor CEO Lasse Nygaard, forklarer, hvorfor det har været relevant for bureauet at melde sig ind.

”Det var faktisk en ren cost/benefit-analyse, hvor vi har regnet på, at vi får meget mere ud af vores medlemskab med Creative Club, end vi betaler for. Vi kan naturligvis få juridisk bistand, men Creative Club har også en stor afdeling med ESG-specialister. Og vi er selv i gang med en større ESG strategiproces, og dem kommer vi helt sikkert til at gøre brug af. Samtidig har jeg fx været med til Creative Clubs bureaulederseminar, og jeg og andre på bureauet kommer helt sikkert til at deltage i flere af de mange arrangementer i foreningen.”

Lasse Nygaard, CEO og partner i Nordlid.

Creative Club er en del af GRAKOM, og det er netop det, der gør det muligt for medlemmer af Creative Club at trække på hele organisationens kompetencer, siger Michael Brochmann og tilføjer:

”GRAKOM er en forening, der samler hele kommunikationsindustrien, og derfor kan vi i Creative Club udover at levere service og rådgivning på højt niveau både inden for jura og ESG også tilbyde rigtig mange relevante arrangementer, og det er vi glade for, at vores medlemmer i høj grad benytter sig af.”

Læs også
Årsagen er, at de engelske konkurrencemyndigheder vil sikre sig, at et alternativ ikke forværrer konkurrencen på markedet.
Bureauerne er især blevet bedre til rekruttering og employer branding, lyder det fra Henrik Jensen.