Indtast din mail og få en mail med et link til nulstilling af adgangskode
Søg
Log Ind
Mere end 50 pct. af danskerne kender FSC-mærket
Det fortæller Loa Dalgaard Worm, der er strategisk direktør i FSC Danmark. En organisation, som ved, at tillid og transparens er afgørende for danskerne.
Mette Bernt
Torsdag 12. maj 2022
Det fortæller Loa Dalgaard Worm, der er strategisk direktør i FSC Danmark. En organisation, som ved, at tillid og transparens er afgørende for danskerne. Og så har hun ros til den danske grafiske branche. Vil du høre den, så se med her.
Af Mette Bernt
"Vi oplever, at danskerne i meget høj grad har taget FSC-mærket og miljømærker i det hele taget til sig. Vi ved, at mellem 50-60 pct. af danskerne kender FSC-mærket. Og rigtig mange af dem - over 80 pct. fortstår, hvad FSC-mærket handler om. Og det er vi rigtig glade for, fordi der er mange miljømærker derude, hvor forbrugerne faktisk ikke helt ved, hvad der står bag, men det gør de med FSC," siger Loa Dalgaard Worm, der er strategisk direktør i FSC Danmark.
Hun fortsætter:
"Det fællesskab man træder ind i som virksomhed, når man bruger FSC-mærket – det er et fællesskab, hvor vi vil en anden verden, hvor vi vil løse klimaproblemerne. Og der vil vi gerne rose den grafiske branche i Danmark for virkelig at have omfavnet FSC-mærket. Mellem 25-30 pct. af dem er allerede FSC-certificeret. De er langt foran rigtig mange andre lande," fortæller Loa Dalgaard Worm og tilføjer:
"Det vi mangler nu er, at de højere grad får deres kunder til også at få FSC-certificeret deres tryksager. Der findes masser af papir på markedet. Omkring 80 pct. af alt det papir, der er på det danske marked, er i forvejen FSC-certificeret, men alt for lidt af det får logo på. Så vores udfordring til den grafiske branche er – sørg for at fortælle jeres kunder, at de kan få et logo på produktet, så de også kan komme med ind i fællesskabet."
Se videoen:
Artiklen og videoen er først publiceret i marts 2021 på trykmedansvar.dk
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.