Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Mediekompensationsordningen for tabte annonceindtægter forlænges

Mediekompensationsordningen for tabte annonceindtægter forlænges
Mads Lindegaard
Cheføkonom Mads Lindegaard
Fredag 15. maj 2020
Mediekompensationsordningen forlænges til den 8. juli.

Mediekompensationsordningen kompenserer medier for tabte annonceindtægter og den bliver nu forlænget en måned.

Dermed kommer den til at gælde for perioden 6. marts til og med den 8. juli. Det oplyser Kulturministeriet i en pressemeddelelse.

Der arbejdes fortsat på udformningen af mediekompensationsordningen. Når åbningsdatoen er endeligt fastsat, vil det blive udmeldt på på Slots og Kulturstyrelsens hjemmeside, hvor man også kan læse mere om ordningen.

Krav til kompensation
For at kunne søge om kompensation, skal annonceindtægterne være faldet med mere end 30 pct. og medierne må ikke gøre brug af andre hjælpepakker.

De, der kan søge om kompensation er følgende:

Digitale dagblade, fritstående digitale nyhedsmedier, ugeaviser, kommercielle radioer, magasiner og fagblade.

Læs også
Vinderne af Intergrafs Young Talent Award 2025 peger på innovation, digital synlighed og bæredygtighed som nøgleelementer, hvis den grafiske branche vil gøre sig interessant for unge.
Et borgerforslag om at fjerne momsen på fysiske bøger er netop nu i gang med at samle underskrifter. Samtidig har Venstre meldt ud, at partiet støtter anbefalingen fra Kulturministeriets arbejdsgruppe om at afskaffe bogmomsen. GRAKOM opfordrer sine medlemmer til at bakke op om borgerforslaget.