Magasin med mening: Derfor satser Supermarco stadig på trykt kommunikation


Trykt kommunikation har stadig en helt særlig styrke – især når den anvendes med omtanke og kvalitet. Det ved Niklas Roar, kommunikationschef hos Supermarco i København – importør og forhandler af italienske specialiteter.
Hos Supermarco er det trykte magasin et aktivt valg – et fysisk format, der styrker relationen til kunderne og forlænger brandoplevelsen. Niklas Roar ser det som et visitkort, man får lyst til at tage med hjem og vende tilbage til:
”Det kan noget helt særligt, når det bliver åbnet derhjemme, læst af flere i husstanden og gemt. Det trykte magasin er en lækker vare i sig selv – og med kunderelevant indhold bliver det helt uovertruffen samt en lille gratis luksus til den engagerede og nysgerrige forbruger," siger han og tilføjer:
”Magasinet giver vores kunder mulighed for at fordybe sig i Supermarco-universet i deres eget tempo – væk fra skærme og støj – og det skaber en mere personlig og varig oplevelse med vores brand.”
Med den nye jubilæumsudgave, der rummer omkring 20 ekstra sider om Supermarcos historie, bruger virksomheden det trykte format til at fortælle deres egen fortælling i dybden – med samme kvalitet, som den kunderne møder på i butikken.
Trykt kommunikation har en særlig værdi
For Niklas Roar er arbejdet med det trykte magasin både et fagligt anker og en personlig passion. Som redaktør af Supermarcos magasin følger han hele processen fra idéudvikling til det færdige produkt ligger i butikken – klar til at blive taget med hjem.
Selvom hans hverdag også rummer videoproduktion og digital markedsføringsstrategi, fremhæver han især de klassiske, journalistiske discipliner som noget meningsfuldt:
"Der er noget særligt ved at arbejde med det skrevne ord – det skaber troværdighed og dybde, som ikke altid er til stede digitalt,” siger Niklas Roar.
Samtidigt ser han også magasinet som et udtryk for virksomhedens værdier.
"Jeg er taknemmelig for, at Supermarcos ejere ser værdien af det trykte magasin og har en stålsat tro på, at det trykte ord kan noget helt særligt, det digitale ikke kan. Det handler om at skabe noget, der varer ved – en trykt fortælling, som kan læses, deles og gemmes," siger han.
Jubilæumsnummeret af En BID af Italien kan hentes kvit og frit i Supermarco og læses online.
