Indtast din mail og få en mail med et link til nulstilling af adgangskode
Søg
Log Ind
Kulturminister Mette Bock efterspørger input til medieforhandlinger
Onsdag 24. maj 2017
Kulturminister Mette Boch lancerede mandag et nyt website - www.antennerneude.dk - for at spørge befolkningen, hvilket dansk medieindhold, vi har brug for fremover – i tv, radio, aviser og på digitale platforme. Inputtet fra befolkningen skal bruges som inspiration til de politiske forhandlinger om en ny medieaftale for 2019 og frem.
Kampagnen iværksættes, fordi forskellene i befolkningens mediebrug og -behov generationerne imellem er større end nogensinde, og fordi udenlandske medier som Facebook, YouTube og Netflix tager både opmærksomhed og ressourcer fra det danske indhold.
I Brancheforeningen Grakom opfordrer administrerende direktør, Thomas Torp, danskerne til at deltage: ”Dette er første del af planen for borgerinddragelsen om fremtidens medieindhold, som ministeren har skudt i gang, og jeg vil gerne opfordre alle borgere, herunder vores medlemmer som privatpersoner, til at deltage i denne debat.”
Fra september er det så planen, at debatten fortsætter med mediebranchens interessenter, politiske ordførere mv. Denne del kommer bl.a. til at omhandle, hvem der kan producere og distribuere danskproduceret indhold, og i hvilket omfang det kræver offentlig støtte. I denne del af processen og i de videre forhandlinger kommer Grakom til at spille en aktiv rolle, som bannerfører for branchens synspunkter
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.