Kulturminister Mette Bock efterspørger input til medieforhandlinger
Onsdag 24. maj 2017
Kulturminister Mette Boch lancerede mandag et nyt website - www.antennerneude.dk - for at spørge befolkningen, hvilket dansk medieindhold, vi har brug for fremover – i tv, radio, aviser og på digitale platforme. Inputtet fra befolkningen skal bruges som inspiration til de politiske forhandlinger om en ny medieaftale for 2019 og frem.
Kampagnen iværksættes, fordi forskellene i befolkningens mediebrug og -behov generationerne imellem er større end nogensinde, og fordi udenlandske medier som Facebook, YouTube og Netflix tager både opmærksomhed og ressourcer fra det danske indhold.
I Brancheforeningen Grakom opfordrer administrerende direktør, Thomas Torp, danskerne til at deltage:
”Dette er første del af planen for borgerinddragelsen om fremtidens medieindhold, som ministeren har skudt i gang, og jeg vil gerne opfordre alle borgere, herunder vores medlemmer som privatpersoner, til at deltage i denne debat.”
Fra september er det så planen, at debatten fortsætter med mediebranchens interessenter, politiske ordførere mv. Denne del kommer bl.a. til at omhandle, hvem der kan producere og distribuere danskproduceret indhold, og i hvilket omfang det kræver offentlig støtte. I denne del af processen og i de videre forhandlinger kommer Grakom til at spille en aktiv rolle, som bannerfører for branchens synspunkter
Kampagnen iværksættes, fordi forskellene i befolkningens mediebrug og -behov generationerne imellem er større end nogensinde, og fordi udenlandske medier som Facebook, YouTube og Netflix tager både opmærksomhed og ressourcer fra det danske indhold.
I Brancheforeningen Grakom opfordrer administrerende direktør, Thomas Torp, danskerne til at deltage:
”Dette er første del af planen for borgerinddragelsen om fremtidens medieindhold, som ministeren har skudt i gang, og jeg vil gerne opfordre alle borgere, herunder vores medlemmer som privatpersoner, til at deltage i denne debat.”
Fra september er det så planen, at debatten fortsætter med mediebranchens interessenter, politiske ordførere mv. Denne del kommer bl.a. til at omhandle, hvem der kan producere og distribuere danskproduceret indhold, og i hvilket omfang det kræver offentlig støtte. I denne del af processen og i de videre forhandlinger kommer Grakom til at spille en aktiv rolle, som bannerfører for branchens synspunkter
Læs også
Opgaven er at vise, hvordan print kan skabe værdi i en hyperpersonaliseret fremtid. Intergraf Young Talent Award 2026 efterlyser idéer til innovation, data-understøttede løsninger, crossmedia-integration, stærke kundeoplevelser og ansvarlig håndtering af privacy og etik.
Efter godt 40 med bibler åbner GRAKOM-medlemmet 2K/Denmark døren til en international kundebase for ikke-religiøse produkter. Nøglen er et strategisk samarbejde med Westchester Publishing Services.