Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Kritik for vildledende rabatkupon

Tirsdag 09. juni 2015

Imerco havde markedsført et tilbud på en barbermaskine til 699,95 kr. Imerco anførte i denne forbindelse, at der i prisen var fratrukket en rabat på 200 kr. Forbrugerne fik herved det indtryk, at den pågældende barbermaskine kunne købes til 699,95 i Imercos butikker. Tilbuddet fra Imerco var imidlertid betinget af, at forbrugerne først downloadede en rabatkupon fra en hjemmeside tilhørende producenten af barbermaskinen og derefter indsendte rabatkuponen samt et billede af stregkoden for den købte barbermaskine til Imerco, som herefter ville refundere rabatten til forbrugeren. Den givne rabat viste sig endvidere kun at være på 100 kr.

Forbrugerombudsmanden anså Imerco for at have vildledt forbrugerne ved ikke at have givet tilstrækkelige og tydelige oplysninger om betingelserne for tilbuddet. Forbrugerombudsmaden udtalte herefter kritik af Imerco.

Kilde: Forbrugerombudsmandens hjemmeside – opdateret 14. januar 2015.

Læs også
6. generation i Aller Media-koncernen, Michael Aller, er netop trådt ind som topchef for den samlede nordiske koncern.
Google tester nu AI‑genererede svar i danske søgeresultater for at give brugerne hurtigere overblik og øge relevansen – en udvikling, der vækker bekymring blandt danske medieudgivere.