Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Kompensation for tabte annonceindtægter er åbnet

Kompensation for tabte annonceindtægter er åbnet
Mads Lindegaard
Cheføkonom Mads Lindegaard
Onsdag 03. juni 2020
Medier med et fald i annonceomsætning på min. 30 pct. kan nu søge om kompensation.

Der er nu blevet åbnet for, at medier med fald i annonceindtægterne på mere end 30 pct. i perioden 9. marts 2020 til 8. juli 2020 kan søge om kompensation for tabte annonceindtægter, der er en følge af COVID-19.

For at et medie er berettiget til at søge om kompensation, forudsættes det blandt andet:

  • At medievirksomheden kan redegøre for, at tabet af annonceindtægter er en direkte følge af myndighedernes tiltag mod COVID-19.
  • At mediet har haft en nedgang i annonceindtægter på minimum 30 pct. i forhold til referenceperioden.
  • At mediet er omfattet af Pressenævnets kompetence og er anmeldt hos Pressenævnet.

Det er ved Slots- og Kulturstyrelsen, man ansøger. Ved beregningen af kompensationen fraregner Slots- og Kulturstyrelsen anden eventuel kompensation, der er ydet til medievirksomheden som følge af andre statslige kompensationsordninger.

Bemærk at ansøgningen om kompensation kræver en revisorerklæring, og at ansøgninger for kompensation skal være Slots- og Kulturstyrelsen i hænde senest den 29. juni 2020 kl: 12.00.

Læs mere om kompensation til medier og søg kompensation her.

Læs også
Det blev et ja ved afstemningen om Forligsmandens mæglingsforslag, og dermed er de nye overenskomster gældende. 
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.