Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Kampagne for dyrekort

Tirsdag 22. december 2015
Dansk Supermarked iværksatte i foråret 2015 en kampagne, hvor forbrugere ved køb over 100 kr. kunne få en pakke med fire dyrekort til børn. Enkelte kort var specielle og blev fremstillet i mindre oplag.

 

Kampagnen modtog en række klager fra forbrugere på markedet, idet specialkortene var vanskelige at få fat i, og klagerne mente derfor, at der var tale om aggressiv markedsføring rettet mod børn.

Forbrugerombudsmanden undersøgte forholdene, men nåede i sidste ende frem til, at kampagnen ikke var i strid med markedsføringsloven. Dette blev begrundet med, at
  • det klart fremgik af markedsføringen, hvorledes forbrugerne kunne få dyrekortene
  • det ikke var umuligt at samle alle specialkort ud fra antallet af producerede kort
  • kampagnen rettede sig mod forældrene, idet de foretager daglige indkøb

Forbrugerombudsmanden har af ovennævnte grunde afsluttet sagen.

Kilde: Forbrugerombudsmandens hjemmeside – opdateret 16. december 2015.

Læs også
Opgaven er at vise, hvordan print kan skabe værdi i en hyperpersonaliseret fremtid. Intergraf Young Talent Award 2026 efterlyser idéer til innovation, data-understøttede løsninger, crossmedia-integration, stærke kundeoplevelser og ansvarlig håndtering af privacy og etik.
Efter godt 40 med bibler åbner GRAKOM-medlemmet 2K/Denmark døren til en international kundebase for ikke-religiøse produkter. Nøglen er et strategisk samarbejde med Westchester Publishing Services.