Indtast din mail og få en mail med et link til nulstilling af adgangskode
Søg
Log Ind
Kampagne for dyrekort
Tirsdag 22. december 2015
Dansk Supermarked iværksatte i foråret 2015 en kampagne, hvor forbrugere ved køb over 100 kr. kunne få en pakke med fire dyrekort til børn. Enkelte kort var specielle og blev fremstillet i mindre oplag.
Kampagnen modtog en række klager fra forbrugere på markedet, idet specialkortene var vanskelige at få fat i, og klagerne mente derfor, at der var tale om aggressiv markedsføring rettet mod børn.
Forbrugerombudsmanden undersøgte forholdene, men nåede i sidste ende frem til, at kampagnen ikke var i strid med markedsføringsloven. Dette blev begrundet med, at
det klart fremgik af markedsføringen, hvorledes forbrugerne kunne få dyrekortene
det ikke var umuligt at samle alle specialkort ud fra antallet af producerede kort
kampagnen rettede sig mod forældrene, idet de foretager daglige indkøb
Forbrugerombudsmanden har af ovennævnte grunde afsluttet sagen.
Kilde: Forbrugerombudsmandens hjemmeside – opdateret 16. december 2015.
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.