Julekampagne har givet julelys i øjnene hos Bording Danmark
Bording Danmark er med til at holde julestemningen i live i virksomheder og foreninger med et salg på over 700.000 trykte julekalendere samt en række digitale julekalendere. Det samlede salg af juleprodukter og -løsninger har genereret en omsætning på over 5 mio. kr., hvilket svarer til en vækst på over 30 pct.
Den øgede succes skyldes ifølge direktør Steen Rocatis, Bording Danmarks første dedikerede julekampagne med budskabet: Julen varer lige fra påske.
Kampagnen blev lanceret lige før påske og rullet ud i løbet af året med fokus på forskellige juleprodukter som fysiske og digitale julekalendere, støttelotterier til velgørenhedsorganisationer og sportsforeninger samt konkurrencer og julekort.
Klaus-kalenderen er produceret for Martin IB som driver bagerier, restauranter m.m. . Julekalenderen blev solgt i deres butikker og alt overskud af salget gik til et velgørende formål.
Budskabet er, at vi varetager hele processen
I en årrække har Bording Danmark solgt julekalendere til sine kunder og ti gange har virksomheden været en del af produktionen af Danmarks Radios Ulandskalender. Men dette års fokus og kontinuerlige kampagner har haft en betydelig indflydelse på salget.
“Vores budskab har været ret tydeligt – vi varetager hele processen. Udover produktion af julekalendere har vi stået for lotterier, udtrukket præmier og håndteret forsendelserne direkte fra vores lager til alle vinderne. Selvom gaver ikke er vores primære forretning, har vi udleveret 1.500 gaver, for at vores kunder ikke selv skulle tage sig af den del, men kunne overlade alt til os.”
Wella gaveæskerne er blevet produceret i forbindelse med julehandlen og indeholder indlæg/indsatser til produkter. Bording Danmark har også produceret klæbere til Wella, som er blevet sendt ud til deres kunder f.eks. frisørsaloner i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Holland og Belgien.
Det bliver ikke sidste gang, at Bording Danmark kommer til at køre en julekampagne, for det kan klart betale sig, siger Steen Rocatis.
“Det har helt klart kunnet betale sig. Udover at øge salget, har vi tiltrukket nye kunder, som vi arbejder på at udvikle. Vi har også set en mersalgseffekt hos eksisterende kunder.”
Steen Rocatis tilføjer:
“I år eksperimenterede vi, men nu har vi data til næste års kampagne. Vi har lært, at fokus og målrettethed er afgørende, særligt med hensyn til hvilke produkter vi udbyder. Derudover har vi lært, at det er vigtigt at kommunikere budskabet til både kunder, medarbejdere og medlemmerne i foreningerne.”
Især til de humanitære organisationer er det vigtigt at kommunikere, at Bording kan drive det hele for dem.
“Så kan de tjene penge til deres egne formål uden at bekymre sig om deres juletiltag, for det tager vi os af,” siger Steen Rocatis.