Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Johnsen får have på taget

Johnsen får have på taget
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Mandag 26. august 2024
Med ny visuel identitet går Johnsen Print & Digital ud og fortæller om de grønne tiltag, som virksomheden har arbejdet med den seneste tid.

Gennem flere år har GRAKOM-medlemmet Johnsen Print & Digital Media udelukkende anvendt certificeret 100 procent grøn vindmøllestrøm i produktionen. Dét har de nu suppleret med strøm fra egne solceller, placeret på taget. På solrige dage er virksomheden derfor selvforsynende med strøm til faciliteterne i Grenaa.

Taget huser også en blomstrende biodiversitetshave, som giver plads til insekter og bier. Og på parkeringspladsen uden for virksomheden har gæster, kunder og medarbejdere adgang til ladestandere til deres biler.

”Hensynet til miljøet er så integreret en del af Johnsen Print & Digital Media, at vi i årevis har været ISO14001-certificerede. Det betyder, at miljø er implementeret i driften - fra ledelse til produktion,” siger direktør Steen Johnsen og tilføjer:

”Men vi kommer ikke til at hvile på laurbærrene. Det grønne område har brug for, at vi alle kæmper for det. Og vi vil gå så langt som muligt for at være så klimavenlige som muligt.”

Johnsen har i øvrigt også lige skiftet navn og fået en ny visuel identitet. Tidligere hed de Johnsen Graphic Solutions.

Johnsen Logo I Canva
Læs også
Hvis man ikke var med på det GRAKOMs ESG-rådgiver Jonas Vinther Pedersen fortalte om, hvordan man kan bruge ClimateCalc til klimaberegning af alle produkter, man kan trykke eller printe på, så har man chancen igen i næste uge. Og Jonas Vinther Pedersen står også altid til rådighed med svar på spørgsmål. Fx. om man kan bruge ClimateCalc, hvis man ikke selv producerer.
Mia Jensen, der er CEO hos influencerbureauet WeAreCube, er en blandt flere i influencerbranchen, der ønsker klarere og strammere lovgivning på området.