Interket køber svensk trykkeri

”Sverige har været et mål for os længe. Vi har ledt efter et passende trykkeri, som kunne blive en del af gruppen,” siger Jeppe Mølvadgaard, der er fabriksdirektør for den danske afdeling af Interket.
”Det her trykkeri har en nicheproduktion indenfor selvklæbende labels, som vi synes kunne passe godt ind”
Det svenske trykkeri har ca 25 medarbejdere og vil køre videre med Interkets svenske salgschef som administrerende direktør.
Mens mange andre virksomheder outsourcer produktion til lande med lavere lømomkostninger, har Interket en klar strategi med opkøbet i Sverige.
”Det handler om markedet,” siger Jeppe Mølvadgaard og fortsætter:
”Vores overordnede strategi er at være lokalt til stede. Vi tror på, at den nærhed til kunderne kan differentiere os fra vores konkurrenter. Nærhed giver os også mulighed for at kunne servicere kunderne bedre, fordi vi er meget tættere på dem.
Endelig må vi også sige, at den teknologiske udvikling gør, at vi også lokalt kan være konkurrencedygtige, og ikke på nuværende tidspunkt er tvunget til at outsource vores produktion til lande hvor lønomkostningerne er lavere. Den største udgift for os er materialerne.”
Opkøbet af det svenske trykkeri bliver næppe Interkets sidste.
”Bestyrelsen har en målsætning om at være til stede i flere europæiske lande, så det kan man godt forestille sig,” slutter fabriksdirektør Jeppe Mølvadgaard.
