Her vil efterspørgslen stige mest
GRAKOM har taget temperaturen på medlemsvirksomhedernes forventninger til efterspørgslen på en række af kommunikationsindustriens produkter og ydelser det kommende år.
Efterspørgslen forventes at stige mest på emballage og labels. Men der også forventninger om, at efterspørgslen på tekstiltryk, storformat og skilte samt bureauydelser vil stige lidt.
For tryksager er der en forventning om, at efterspørgslen vil falde. Sammenlignet med sidste år er forventningen til faldet i omsætningen dog ikke lige så markant.
”Efter to år, hvor corona-epidemien har vendt op og ned på store dele af kommunikationsindustrien og særligt trykkerierne, er der tegn på, at vi er ved at gå mere normale tider i møde, hvor efterspørgslen på emballage og labels stiger og efterspørgslen på tryksager er svagt faldende”, siger Mads Lindegaard, cheføkonom i GRAKOM.
For reklameartikler forventer GRAKOMs medlemsvirksomheder en stort set uændret efterspørgsel.