Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Her vil efterspørgslen stige mest

Her vil efterspørgslen stige mest
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Torsdag 03. februar 2022
Efterspørgslen forventes at stige mest på emballage og labels i 2022 blandt kommunikationsindustriens produkter, viser en ny analyse fra GRAKOM.

GRAKOM har taget temperaturen på medlemsvirksomhedernes forventninger til efterspørgslen på en række af kommunikationsindustriens produkter og ydelser det kommende år.

Efterspørgslen forventes at stige mest på emballage og labels. Men der også forventninger om, at efterspørgslen på tekstiltryk, storformat og skilte samt bureauydelser vil stige lidt.

For tryksager er der en forventning om, at efterspørgslen vil falde. Sammenlignet med sidste år er forventningen til faldet i omsætningen dog ikke lige så markant.

”Efter to år, hvor corona-epidemien har vendt op og ned på store dele af kommunikationsindustrien og særligt trykkerierne, er der tegn på, at vi er ved at gå mere normale tider i møde, hvor efterspørgslen på emballage og labels stiger og efterspørgslen på tryksager er svagt faldende”, siger Mads Lindegaard, cheføkonom i GRAKOM.

For reklameartikler forventer GRAKOMs medlemsvirksomheder en stort set uændret efterspørgsel.

Læs undersøgelsen her

 

Læs også
Hele 83 pct. i Bureaubiz' bureaulederundersøgelse anser AI som det vigtigste forretningsområde i de næste seks måneder. Bureaubranchen er nået til fase 3, siger Henrik Jensen, der har forskningen i ryggen.
EU’s Ministerråd har netop vedtaget PPWR-forordningen, som stiller ambitiøse krav om minimumsmål for, hvor meget emballage, der skal være af genanvendeligt materiale, og hvor meget der skal kunne genbruges. Der er også krav til at minimere og undgå unødvendigt emballage.