Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Her vil efterspørgslen stige mest

Her vil efterspørgslen stige mest
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Torsdag 03. februar 2022
Efterspørgslen forventes at stige mest på emballage og labels i 2022 blandt kommunikationsindustriens produkter, viser en ny analyse fra GRAKOM.

GRAKOM har taget temperaturen på medlemsvirksomhedernes forventninger til efterspørgslen på en række af kommunikationsindustriens produkter og ydelser det kommende år.

Efterspørgslen forventes at stige mest på emballage og labels. Men der også forventninger om, at efterspørgslen på tekstiltryk, storformat og skilte samt bureauydelser vil stige lidt.

For tryksager er der en forventning om, at efterspørgslen vil falde. Sammenlignet med sidste år er forventningen til faldet i omsætningen dog ikke lige så markant.

”Efter to år, hvor corona-epidemien har vendt op og ned på store dele af kommunikationsindustrien og særligt trykkerierne, er der tegn på, at vi er ved at gå mere normale tider i møde, hvor efterspørgslen på emballage og labels stiger og efterspørgslen på tryksager er svagt faldende”, siger Mads Lindegaard, cheføkonom i GRAKOM.

For reklameartikler forventer GRAKOMs medlemsvirksomheder en stort set uændret efterspørgsel.

Læs undersøgelsen her

 

Læs også
Flere virksomheder vælger ClimateCalc til at beregne klimaaftryk. Værktøjet bruges nu i 18 lande og er en central del af branchens arbejde med dokumentation.
84 pct. af bureaulederne peger på kunstig intelligens som det absolutte fokus de næste seks måneder. Strategi og branding kommer langt bagefter.