GRAKOMs barselsfond bliver en del af DA Barsel fra 1. oktober 2026
GRAKOMs barselsfond bliver pr. 1. oktober 2026 en del af DA Barsel. For GRAKOMs medlemsvirksomheder betyder overgangen først og fremmest en enklere og mere strømlinet administration. Selve ordningen i GRAKOMs barselsfond svarer allerede i dag til niveauet i DA Barsel med en refusion på aktuelt op til 119,63 pr. time.
Automatisk refusion
Refusion vil fremover blive udbetalt automatisk, når barselsdagpenge er søgt hos Udbetaling Danmark. DA Barsels nuværende bidrag er 2.196 kr. pr. medarbejder pr. år.
Sygdomsdækning ophører
Medlemsvirksomheder, der har tilvalgt sygdomsdækning i GRAKOMs syge- og barselsfond, skal være opmærksomme på, at den ordning ophører pr. 30. september 2026. Der kan fortsat opnås refusion for både sygdom og barsel til og med 30. september 2026.
Rådgivning hos GRAKOM
Medlemsvirksomhederne kan fortsat få den samme rådgivning om sygdom og barsel hos GRAKOM som hidtil. Rådgivning og spørgsmål til overgangen rettes til Conny Junker.