Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

GRAKOM lancerer emballagepolitik ved Emballagedagen

GRAKOM lancerer emballagepolitik ved Emballagedagen
Emil Malte Simonsen
Kommunikationskonsulent Emil Malte Simonsen
Fredag 01. oktober 2021
I forbindelse med GRAKOMs konference for emballagebranchen vil adm. dir. Thomas Torp lancere GRAKOMs dugfriske emballagepolitik. Den giver 10 bud på tiltag, der kan fremme efterspørgsel på grønne emballageprodukter og forbedre rammevilkår for producenterne.

Onsdag d. 6. oktober afholder GRAKOM for første gang Emballagedagen – en konference for emballagebranchen, der i år sætter fokus på, hvordan emballagen kan spille sammen med samfundets krav og forventninger til miljøbelastning.

Over 70 repræsentanter fra emballagebranchen har allerede tilmeldt sig Emballagedagen, der afholdes i Middelfart. Dagen vil byde på oplæg om alt fra fremtidens emballage, greenwashing og innovativt emballagedesign – og naturligvis rig lejlighed til at netværke med folk fra branchen.

Emballagedagen vil desuden byde på en nyhed – på dagen lancerer GRAKOM en særskilt politik for emballageområdet.

”I foråret startede vi Emballageforum med en klar ambition om at samle emballagebranchen og styrke dens rammevilkår. Det har vi nu gjort til en mere håndgribelig indsats, som vi glæder os til at præsentere for emballagebranchen,” siger Thomas Torp, der er adm. dir. i GRAKOM. Han uddyber:

”Vores emballagepolitik indeholder 10 tiltag, der kan fremme grønnere emballageproduktion og samtidig sikre gode rammevilkår for producenterne. I emballagebranchen har vi ikke bare viljen, men også evnerne til at skabe endnu grønnere løsninger. Det vil vi gerne gøre beslutningstagerne opmærksomme på, så vi sammen kan arbejde for at lave holdbare løsninger.”

Læs også
Det blev et ja ved afstemningen om Forligsmandens mæglingsforslag, og dermed er de nye overenskomster gældende. 
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.