Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

GRAKOM henter tidl. minister ind som ny direktør  

GRAKOM henter tidl. minister ind som ny direktør   
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Fredag 08. september 2023
Carina Christensen bliver GRAKOMs nye adm. direktør. Udover at hun har siddet i Folketinget i en længere årrække, har hun også været adm. direktør for brancheorganisationen ITD.

GRAKOM har ansat tidligere minister for konservative, Carina Christensen, som administrerende direktør.

Carina Christensen har både været kulturminister, transportminister og forbrugerminister i de omkring ti år hun sad i Folketinget for det konservative parti.

”Bestyrelsen har haft et ønske om at finde en person med kommerciel erfaring, indsigt i politisk lobbyarbejde, kendskab til det at drive en brancheorganisation og endelig en person der har vist gode ledelsesevner, og evne til at sælge både politiske budskaber og medlemskaber,” siger GRAKOMs bestyrelsesformand, Jesper Jungersen.

Fra Carina Christensen lyder det:

”Kommunikationsindustrien rummer store muligheder for at skabe både job, vækst og udvikling, og samtidig er det et erhverv, hvor der er stort fokus på at bidrage til den bæredygtige omstilling. Det er alt sammen områder, som jeg brænder for at arbejde med. Vi skal fastholde og styrke kommunikationsindustriens position, og den opgave ser jeg meget frem til at bidrage til i mit arbejde i GRAKOM”.

Carina Christensen er uddannet cand.negot. og har tidligere været selvstændig møbelfabrikant. Indtil for et år siden var hun adm. direktør for brancheorganisationen for vejtransport, ITD, hvor hun var i fem år. Hun er 50 år og bor med sin familie i Middelfart.

Carina Christensen starter hos GRAKOM den 2. oktober.

Læs også
Christina Toftegaard Nielsen, der som Forbrugerombudsmand havde stort fokus på greenwashing, skal nu være forperson for Miljømærkenævnet.
Forbrugerne forventer, at de virksomheder, de handler hos, kender dem så godt, at de både får skræddersyet information og skræddersyede produkter. De forventninger er kun blevet større, og det betyder, at kunderejsen skal sidde lige i skabet, ellers forsvinder forbrugerne igen.