Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Grakom har stor medlemsvækst

Mads Lindegaard
Cheføkonom Mads Lindegaard
Torsdag 17. januar 2019
Grakom har netop rundet medlem nummer 500. Grakom har styrket medlemstilbuddene, givet flere virksomheder mulighed for at blive medlem og sænket kontingentet markant

Grakom sluttede 2018 med fuld fart på medlemstilgangen. I løbet af året steg medlemstallet med 9 pct., hvilket er lidt mere end de foregående år. Dermed rundede Grakom medlem nr. 500 ved udgangen af 2018.

”Grakom er inde i en rivende udvikling. Vi arbejder hele tiden hårdt og målrettet på at imødekomme vores medlemmers behov. Gennem de senere år har vi styrket den faglige rådgivning, vores medlemskommunikationen og er blevet skarpere i interessevaretagelsen”, siger Thomas Torp, administrerende direktør i Grakom.

Siden 2016 er Grakoms medlemstal steget med 64 virksomheder. En del af væksten skyldes, at Grakom i modsætning til tidligere nu er en forening for alle typer af virksomheder, der arbejder med kommunikationsløsninger.

Udviklingen i antallet af medlemmer af Grakom:

antal-medlemsvirksomheder-2016-2018.jpg


Mød de nye medlemmer i Grakoms nyhedsbrev

Hvor Grakoms fundament ligger i trykkeri- og bogbinderverdenen, bevæger de nye virksomheder inden for helt nye felter inden for kommunikation.

"Der er rigtig mange spændende virksomheder, der producerer alt fra markedsføring til badges, kuglepenne og emblemer," siger Thomas Torp.

"Vi vil gerne vise de nye medlemmer frem for resten af branchen, og derfor vil vi i vores ugentlige nyhedsbrev fremover tegne et lille portræt af en virksomhed, der har meldt sig ind i Grakom. Jeg tror, det vil vise, hvor bredt vi virkelig spænder."

Den store medlemsvækst gør, at en stor andel af Grakoms medlemsvirksomheder er nye i foreningen. Således er hele 34 pct. af Grakoms nuværende medlemsvirksomheder blevet medlem i 2016 eller derefter. Fælles for dem er, at de alle arbejder inden for grafisk kommunikation og medier.

”Branchens udvikling og de mange nye medlemmer i foreningen giver en ny dynamik i foreningen. Nu er hele værdikæden for grafisk kommunikation samlet, og det medlemmerne bedre mulighed for at skabe nye netværk og udvikle forretningen. Det styrket samtidigt interessevaretagelsen, når hele branchen er samlet og det kommer alle til gode”, siger Thomas Torp.

Grakom afholder flere arrangementer om året, som giver medlemmerne mulighed for at mødes og netværke.

Med den seneste kontingentnedsættelse har Grakom mere end halveret kontingentet siden 2016.

fordeling-af-medlemsvirksomheder.jpg
Læs også
Hele 83 pct. i Bureaubiz' bureaulederundersøgelse anser AI som det vigtigste forretningsområde i de næste seks måneder. Bureaubranchen er nået til fase 3, siger Henrik Jensen, der har forskningen i ryggen.
EU’s Ministerråd har netop vedtaget PPWR-forordningen, som stiller ambitiøse krav om minimumsmål for, hvor meget emballage, der skal være af genanvendeligt materiale, og hvor meget der skal kunne genbruges. Der er også krav til at minimere og undgå unødvendigt emballage.