Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

GRAKOM favner kommunikationsindustrien

GRAKOM favner kommunikationsindustrien
Emil Malte Simonsen
Kommunikationskonsulent Emil Malte Simonsen
Fredag 29. oktober 2021
GRAKOM har de seneste år haft vokseværk. En ændring af binavnet markerer, at GRAKOM i dag repræsenterer et endnu bredere interessefelt end grafisk kommunikation og medier.

Fra i dag af kommer GRAKOM ikke længere til at blive efterfulgt af ordene Grafisk Kommunikation & Medier.

Det sker ifølge adm. dir. i GRAKOM, Thomas Torp, fordi GRAKOM i dag favner bredere end for bare få år siden. Fremover kommer erhvervsorganisationen til at hedde GRAKOM – Kommunikationsindustrien.

”I 2019 lancerede vi brancheforeningen Creative Club, der i dag har mere end 70 bureauer som medlemmer, og så sent som i foråret kunne vi slå dørene op til det faglige fællesskab Emballageforum. Vi repræsenterer medlemmer fra hele spektret af produktion og kreativitet – og derfor er det kun på sin plads, at vores navn også afspejler det,” siger Thomas Torp.

Udover Creative Club og Emballageforum, er GRAKOM desuden erhvervsorganisation for brancheforeningerne FESPA Denmark, Danish Promotion Association, Dansk Flexo Forum, Danske Lysreklame Producenter, Salgs & Reklameforeningen og Dansk Fotografisk Forening.

Alt dét håber Thomas Torp at indfange under paraplyen ’Kommunikationsindustrien’ – og navneændringen er et lille symbolsk skridt, der viser den udvikling, GRAKOM har gennemgået det seneste år.

Læs også
Hele 83 pct. i Bureaubiz' bureaulederundersøgelse anser AI som det vigtigste forretningsområde i de næste seks måneder. Bureaubranchen er nået til fase 3, siger Henrik Jensen, der har forskningen i ryggen.
EU’s Ministerråd har netop vedtaget PPWR-forordningen, som stiller ambitiøse krav om minimumsmål for, hvor meget emballage, der skal være af genanvendeligt materiale, og hvor meget der skal kunne genbruges. Der er også krav til at minimere og undgå unødvendigt emballage.