Grakom er på Twitter
Tirsdag 08. september 2015

Mandag d. 7. september debuterede Grakom på Twitter. Det sociale medie skal blandt andet bruges til at kommunikere direkte med journalister, politikere, meningsdannere og interesseorganisationer om brancheforeningens aktiviteter.
[fact]Fakta om Twitter
Et kort øjeblik efter havde repræsentanter fra både Dansk Erhverv og Danske Mediers Arbejdsgivere valgt at følge Grakoms nye profil.
Den nye Twitterprofil skal supplere de øvrige platforme, som foreningen i dag kommunikerer på, forklarer adm. direktør, Thomas Torp:
”Twitter er velegnet til at levere nyheder og holdninger kort og præcist. Når vi tweeter om en sag, vil vi typisk linke til en artikel på hjemmesiden, hvori vi folder substansen og argumenterne ud,” forklarer Thomas Torp.
Det er for alvor aldrig lykkedes Twitter at slå rod i den brede danske befolkning. Til gengæld har især interesseorganisationer, journalister og Folketingets politikere taget det sociale medie til sig. Netop derfor skal Grakom være på Twitter, siger Thomas Torp:
”Tonen mellem politikerne, journalister og meningsdannere på Twitter er ret uformel og direkte. Det skal Grakom udnytte til at blive endnu mere synlig og tilgængelig for både medier og folkevalgte,” slutter Grakoms administrerende direktør.
- Overskrift.dk anslår at ca. 130.000 danskere er aktive på Twitter
- Hashtagget #DKPOL blev anvendt mere end 1000 gange dagligt sidste år. Det er det mest anvendte hashtag i Danmark overhovedet (kilde: overskrift.dk)
- Du kan finde flere Grakom-ansatte på Twitter. Blandt andre @t_torp, @NiklasPraefke, @jessing, @chrjensendk og @jeppelykke
Et kort øjeblik efter havde repræsentanter fra både Dansk Erhverv og Danske Mediers Arbejdsgivere valgt at følge Grakoms nye profil.
Den nye Twitterprofil skal supplere de øvrige platforme, som foreningen i dag kommunikerer på, forklarer adm. direktør, Thomas Torp:
”Twitter er velegnet til at levere nyheder og holdninger kort og præcist. Når vi tweeter om en sag, vil vi typisk linke til en artikel på hjemmesiden, hvori vi folder substansen og argumenterne ud,” forklarer Thomas Torp.
Det er for alvor aldrig lykkedes Twitter at slå rod i den brede danske befolkning. Til gengæld har især interesseorganisationer, journalister og Folketingets politikere taget det sociale medie til sig. Netop derfor skal Grakom være på Twitter, siger Thomas Torp:
”Tonen mellem politikerne, journalister og meningsdannere på Twitter er ret uformel og direkte. Det skal Grakom udnytte til at blive endnu mere synlig og tilgængelig for både medier og folkevalgte,” slutter Grakoms administrerende direktør.
Du kan finde Grakom på Twitter under navnet @grakom
Læs også
Opgaven er at vise, hvordan print kan skabe værdi i en hyperpersonaliseret fremtid. Intergraf Young Talent Award 2026 efterlyser idéer til innovation, data-understøttede løsninger, crossmedia-integration, stærke kundeoplevelser og ansvarlig håndtering af privacy og etik.
Den foreløbige EU-aftale fjerner tunge rapporteringskrav og giver danske virksomheder en lettelse på seks milliarder kroner. Kun de største danske virksomheder bliver omfattet, og antallet reduceres fra cirka 2.200 til 375.