Indtast din mail og få en mail med et link til nulstilling af adgangskode
Søg
Log Ind
Grakom er på Twitter
Tirsdag 08. september 2015
Mandag d. 7. september debuterede Grakom på Twitter. Det sociale medie skal blandt andet bruges til at kommunikere direkte med journalister, politikere, meningsdannere og interesseorganisationer om brancheforeningens aktiviteter.
[fact]Fakta om Twitter
Overskrift.dk anslår at ca. 130.000 danskere er aktive på Twitter
Hashtagget #DKPOL blev anvendt mere end 1000 gange dagligt sidste år. Det er det mest anvendte hashtag i Danmark overhovedet (kilde: overskrift.dk)
Du kan finde flere Grakom-ansatte på Twitter. Blandt andre @t_torp, @NiklasPraefke, @jessing, @chrjensendk og @jeppelykke
[/fact]Lidt over kl. 12 debuterede Grakom med dette tweet: ”Grakom er Brancheforeningen for Kommunikation, Design & Medieproduktion. Vi glæder os til at møde jer her på Twitter. #dkpol #dkmedier”.
Et kort øjeblik efter havde repræsentanter fra både Dansk Erhverv og Danske Mediers Arbejdsgivere valgt at følge Grakoms nye profil.
Den nye Twitterprofil skal supplere de øvrige platforme, som foreningen i dag kommunikerer på, forklarer adm. direktør, Thomas Torp:
”Twitter er velegnet til at levere nyheder og holdninger kort og præcist. Når vi tweeter om en sag, vil vi typisk linke til en artikel på hjemmesiden, hvori vi folder substansen og argumenterne ud,” forklarer Thomas Torp.
Det er for alvor aldrig lykkedes Twitter at slå rod i den brede danske befolkning. Til gengæld har især interesseorganisationer, journalister og Folketingets politikere taget det sociale medie til sig. Netop derfor skal Grakom være på Twitter, siger Thomas Torp:
”Tonen mellem politikerne, journalister og meningsdannere på Twitter er ret uformel og direkte. Det skal Grakom udnytte til at blive endnu mere synlig og tilgængelig for både medier og folkevalgte,” slutter Grakoms administrerende direktør.
Du kan finde Grakom på Twitter under navnet @grakom
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.