Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Grakom bliver billigere

Christian Bendix
Redaktør Christian Bendix
Onsdag 18. april 2018
Ved fredagens generalforsamling var der enstemmig tilslutning til bestyrelsens forslag om, for anden gang på få år, at sænke kontingentet.

 ”Når medlemmerne får det samme til en billigere pris, så er det svært at stemme imod det,” sagde Toptryks Brian Johansen, der var en af deltagerne på generalforsamlingen.

51 repræsentanter fra Grakoms medlemsvirksomheder var mødt frem på Helgavej i Odense, og de besluttede enstemmigt, at sænke kontingentet for både Grakom og Grakom Arbejdsgivere.

”Det er jeg rigtig glad for, for det betyder, at det bliver endnu mere attraktivt at være medlem af Grakom,” var reaktionen efterfølgende fra adm. direktør Thomas Torp.

Mere konkurrencedygtig forening

Bestyrelsesmedlem Claus Kunckel-Hansen bakkede op:

”Vi har en solid formue, og vi vil gerne give noget tilbage til medlemmerne, og samtidig vil vi rigtig gerne sikre, at vi får flere nye medlemmer.”

”Vi får et kontingentniveau, som betyder, at vi er særdeles konkurrencedygtige i forhold til de andre foreninger, der appellerer nogenlunde til de samme virksomheder, som vi gør. Og når man så kombinerer det med, at vi samtidig har Danmarks billigste barselsfond, så er det faktisk rigtig attraktivt at blive medlem af Grakom nu – også når man kigger på økonomien,” tilføjede Thomas Torp.

Præcis hvor stort et nedslag, de enkelte virksomheder får i kontingentet, afhænger af deres lønsum. Til det bemærkede Claus Ørnbjerg fra Kongsvang Bogtrykkeri:

”Jeg er glad for, at kontingentet bliver sænket. Men skal man sige en enkelt lille, negativ ting, så er det, at kontingentet for de helt små virksomheder ikke bliver nedsat. Men det er også billigt i forvejen, så det er fint nok.”

Se de nye kontingentsatser for Grakom og Grakom Arbejdsgivere her

 

Læs også
Virksomheder kan forberede sig på nye krav til løngennemsigtighed, selvom den danske lovgivning endnu ikke er på plads. EU-direktivet skal være implementeret i juni 2026.
Lovgivning, forbrugeradfærd og designtrends var på dagsordenen, da Emballagedagen 2025 samlede rekordmange aktører fra hele emballageværdikæden. Dagen bød på konkrete eksempler, ny viden og opfordringer til at bruge data og emballage mere strategisk.