Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

GRAKOM åbnede Sign, Print & Pack 2024

GRAKOM åbnede Sign, Print & Pack 2024 Peter Ditlev fra Gop på Sign, Print & Pack 2024
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Mandag 23. september 2024
På Sign, Print & Pack havde de besøgende fokus på at netværke, mens udstillerne viste nyheder frem og mødte nye kunder. Der var også mange studerende på messen, der gerne ville blive klogere på branchen og møde virksomhederne.

Årets Sign, Pack & Print-messe blev åbnet af adm. direktør i GRAKOM Carina Christensen, som i sin åbningstale understregede, at de virksomheder, der kan levere bæredygtige løsninger, vil være fremtidens vindere. Hun kom også ind på EU’s skovrydningsforordning, som GRAKOM følger tæt samt producentansvaret for emballage, hvor GRAKOM arbejder aktivt for at sikre økonomisk rimelighed for virksomhederne.

Messen, der bliver afholdt hver andet år, havde meldt alt udsolgt med 45 udstillere, heraf 11 udenlandske. I løbet af de to dage blev der holdt flere oplæg. Bl.a. præsenterede GRAKOMs ESG-rådgiver Jonas Vinther Pedersen klimaberegningsværktøjet ClimateCalc til print- og sign-segmentet. Et værktøj, der kan bruges til at beregne klimaaftrykket både for enkelte produkter og for hele virksomheden. Advokat Christian Jensen fra GRAKOM talte om greenwashing og de sanktioner, der kan ramme virksomheder, der overskrider grænsen for vildledende markedsføring.

Blandt de 1.300 forhåndstilmeldte besøgende var Ole Strandbygaard, adm. direktør i trykkerivirksomheden Strandbygaard, som havde fem medarbejdere fra storformatafdelingen med til messen. De var især interesserede i kalkulationssystemer og generelle leverandørmuligheder.

“Leverandørerne er gode til at komme til os, og nu besøger vi så dem. Det er en rigtig god messe for at holde sig orienteret om storformater og alt det digitale,” sagde Ole Strandbygaard.

Ole Strandbygaard Og Carina Christensen

Adm. direktør i Strandbygaard, Ole Strandbygaard på GRAKOMs stand sammen med adm. direktør i GRAKOM Carina Christensen.

Studerende vil have indsigt i branchen

En del studerende, deriblandt en gruppe grundforløb 1-elever fra Hansenberg Kolding deltog også på messen sammen med bl.a. deres faglærer Allan Nellemann. Formålet var at skabe relationer og få indsigt i branchen, fortalte de, og Allan Nellemann supplerede med, at det er de studerendes første kig til en branche, der er større end de tror, og det er en god måde at øve sig i at kigge på de muligheder, der er.

Sign Print Og Pack Studerende

Grundforløb 1-elever fra Hansenberg Kolding sammen med deres faglærer Allan Nellemann

Leverandører besøger også messen

En anden besøgende på messen var Erik Terkelsen, der har været en del af branchen i over 30 år. Han forhandler software og er ligesom de unge kommet for at netværke og møde nye kunder. Selvom virksomhederne, der har stande på messen, har travlt med at tale med deres kunder, oplever han, at han godt kan få en god snak som mulig leverandør.

Sign Print Og Pack Erik Therkelsen

Erik Terkelsen fra Kompetence besøgte bl.a. GRAKOM og FESPA Denmarks stand

Vikiallo: Vil møde nye kunder og skabe salg

Med ikke færre end fire stande på messen, regnede Vikiallos CEO Kim Harris ikke blot med at møde nye kunder, men også med at få skabt nogle salg.

”Sign, Pack & Print er den vigtigste messe i Danmark for visuel kommunikation. Vi præsenterer bl.a. en ny 3D-printer og flere andre nyheder. Messen giver os nye faste kunder, og der kommer mange nuværende kunder også, sagde Kim Harris. Han tilføjede, at man har mere tekstiltryk- og emballageprodukter med end tidligere.

Sign Print Og Pack Kim Harris

CEO i Vikiallo Kim Harris

Gop: Præsenterer nyheder

Det er anden gang, at fem år gamle Gop er med på messen. De sælger plast og printmedier med fokus på recirkulære produkter. Peter Diltev, der er adm. dir. fortæller, at man præsenterede flere nyheder på messen. Herunder en indsamlingsbox til recirkulært affald, som gør det nemt for kunderne at komme af med deres affald og samtidig bidrage til recirkulering.

“Messen er en god platform til at lancere nye produkter. Selvom der stadig er mest salg af traditionelle materialer som PVC og alusandwich til skilte, er der en stigende interesse for genanvendelige produkter, sagde Peter Ditlev.

GRAKOM havde sammen med FESPA Denmark en stand på messen, hvor de besøgende kunne få mere at vide om fordelene ved at være medlem af FESPA Denmark og GRAKOM.

Sign Print Og Pack Peter Ditlev

Adm. direktør i Gop Peter Ditlev

Læs også
“Vi vil gerne have mindre medister og mere mojo,” sagde Bilkas marketingdirektør Claus Frederiksen på Creative Clubs bureaulederseminar.
På mere end 20 fysiske events, kan alle i hele oktober prøve, hvordan det er at blive udsat for hackerangreb.