Medier, der er trængte af corona-krisen, kan nu søge Google om økonomisk støtte. Ansøgningsfristen er 29. april.
Google har etableret en fond, der vil give økonomisk støtte til små og mellemstore, lokale nyhedsmedier. Det skriver Googles vice president for News, Richard Gingras i et blogopslag på Google, dateret 15. april.
Det er nyhedsmedier – uanset om det er på tryk, online, tv eller radio - der producerer originale nyheder til lokalsamfund, som kan søge støtte i fonden, Journalism Emergency Relief Fund.
Ansøgningsprocessen er enkel, skriver Richard Gingras og man kan søge her, senest onsdag den 29. april kl. 11.59 pm, hvilket svarer til den 30. april kl. 08.59 i Danmark.
Ansøgerne vil få besked relativt hurtigt efter udløbsfristen.
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.