Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Google udskyder farvel til 3. parts cookies til 2025

Google udskyder farvel til 3. parts cookies til 2025 Foto: Istock
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Onsdag 24. april 2024
Årsagen er, at de engelske konkurrencemyndigheder vil sikre sig, at et alternativ ikke forværrer konkurrencen på markedet.

Først hed det sig, at Google ville udfase 3. parts cookies i 2020. Så blev det udsat til 2023 og så igen til 2024. Nu er det – igen-igen – blevet udsat til 2025. Det skriver Adweek.

Baggrunden er, at Google skal samarbejde med Competition & Markets Authority (CMA) i England som arbejder for at fremme konkurrencen til fordel for forbrugerne. Og hos CMA vil man vil være sikker på, at alternativet til 3. parts cookies ikke forværrer konkurrencen på markedet.

Derfor hænger CMA i bremsen for at godkende udfasningen, hvilket efterlader mange i reklameverden med usikkerhed, skriver Adweek.

Læs også
Bureauerne er især blevet bedre til rekruttering og employer branding, lyder det fra Henrik Jensen.
Når bureauerne skal ansætte nye medarbejdere, er praktikanter og netværk de primære rekrutteringskanaler. Et bureau har også succes med LinkedIn, mens et andet har gavn af Instagram. Det er blevet lettere at finde kvalificerede medarbejdere, lyder det også.